מנכ"ל חברת החשמל: "הצהרת תשובה משנה את כל המצב"

עמוס לסקר על התחייבות תשובה לפתח את "תמר" במועד: "זה משהו שלא שמענו עד עכשיו. אני מעריך את דבריו ובהחלט אכניס אותם לתוכנית העבודה שלי"

"יש לנו תמונה טובה ומתואמת עם חברת החשמל ולהערכתי תוך מספר ימים נוכל להיכנס לעבודה מסודרת לגבי השינויים בחברת החשמל. האוצר יציג עמדה מגובשת לגבי הרפורמות ונפעל לפיהן". כך אומר חיים שני, מנכ"ל האוצר, בפאנל שעסק ברפורמה בחברת החשמל במסגרת ועידת האנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה בתל-אביב, בשיתוף "כלכליסט".

אבי ניסנקורן, ראש האגף לאיגוד מקצועי בהתסתדרות החדשה, אמר בכנס כי "אנחנו צפויים לדיונים אינטנסיביים באשר להשפעת הרפורמות על העובדים. האוצר הוא מרכז המשא ומתן וחברת החשמל היא בגדר הממליץ. המשא ומתן התעכב, נוצר משבר אמון מבחינת כוח העבודה ובזה מתעסקים עכשיו במקום ברפורמה עצמה".

עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל היוצא, התייחס לדברי יצחק תשובה, ואמר כי דבריו "מפזרים את הערפל לגבי זמן האספקה של הגז הטבעי; ההצהרה שלו משנה את כל המצב וזה משהו שלא שמענו עד עכשיו. אני מעריך את דבריו ובהחלט אכניס אותם לתוכנית העבודה שלי".

לגבי הרפורמה בחברת החשמל, לסקר אמר כי "ההסתדרות צריכה להבין שיצטרכו להתקבל מספר החלטות שנחוצות בחברת החשמל, למרות השפעות שלא בהכרח רצו על העובדים - זה חיוני לחברה ולמשק החשמל. ראש הממשלה והאוצר צריכים לקבל החלטה שהרפורמה היא בסדר עדיפות גבוה, היום זה לא שם".

עמוס ירון, יו"ר חברת דוראד, אמר בפאנל כי "מי שהיה צריך לבוא ולומר מתי יהיה גז במדינה זה לא תשובה, זו מדינת ישראל. זו לא הכרזה מתי יגיע האייפד. תשובה נתן הצהרה ואני מעריך אותה, אבל אם היתה הצהרה משותפת עם המדינה - מתי ב-2013 יגיע הגז, והיו יושבים ודנים אולי הגז יוכל לזרום כבר ב-2012 - זה היה טוב יותר".

חיים שני הוסיף, כי "חברת החשמל נמצא על סדר היום של הממשלה. צריך הגדרה מדויקת לגבי ההוצאה המבוקשת ברפורמה בחברה, כולל על הפרטים הקטנים, השכר של העובדים צריך להיות הגיוני, אם יש עובדים שלא מספקים את הסחורה אז לשקול להיפרד מהם - את כל הדברים האלה להגדיר במדויק לאוצר כדי שיתחיל לעבוד".