"הדולר ייחלש ל-3.4 ש' - נק' כניסה נוחה ללונג על השקל"

רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו הראשי בלידר שוקי הון: "מחירי הנפט הגבוהים ממשיכים להוות משקולת ומשפיעים לרעה על הסנטימנט בשווקים"

"הצפי לעלייה נוספת בפערי הריביות בין ישראל לארה"ב צפוי להוביל להתחזקות השקל בשנה הקרובה לרמות של 3.4 שקלים לדולר - הרמות הנוכחיות מהוות נקודת כניסה נוחה לפוזיציית לונג שקל", כך סבור רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו הראשי בלידר שוקי הון, בסקירה שפירסם היום (א').

לדבריו, "אמנם הכוחות הריאליים להתחזקות השקל צפויים להתמתן, אך מנגד פערי הריביות צפוי להמשיך ולהתרחב. העלייה הגבוהה בייבוא לעומת הייצוא הובילה להתמתנות בעודף בחשבון השוטף ברבעון האחרון של 2010, כך שהעודף בשנה כולה הגיע ל-6.7 מיליארד דולר (כ-3.1% תוצר). בלידר מעריכים כי ב-2011 צפוי העודף בחשבון השוטף לקטון באופן משמעותי ולעמוד על כ-2.5-3 מיליארד דולר, כ-1% תוצר בלבד.

גוזלן מתייחס גם לזירה הגלובלית ולעליית מחירי הנפט, טוען כי הרמות הגבוהות שלהם ממשיכה להוות משקולת על שוקי ההון ואף להשפיע לשלילה על הסנטימנט בשווקים. באשר לאסון ביפן, גוזלן מעריך כי תהיה פגיעה ניכרת בפעילות המקומית, אבל גם לתהליך שיקום שיתרום לצמיחה מאוחר יותר. מבחינת ההשפעה על הנפט, יפן היא יבואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם וכן יבואנית של גז טבעי. לדברי גוזלן, בטווח הקצר הפגיעה בבתי הזיקוק ובנמלים תומכת בירידה בביקוש לנפט, אך אם הפגיעה הממושכת תפגע ביכולת הייצור של אנרגיה גרעינית - הדבר יתבטא בהגדלת הביקוש לגז נוזלי.

ובחזרה לשוק המקומי. גוזלן מציין כי מגמת העלייה בגביית המיסים בחודשים האחרונים משקפת את המשך הצמיחה המהירה בפעילות המשק. שיפור זה מחזק את ההערכה לעמידה ביעד הגירעון ב-2011 ולצורכי מימון נמוכים יותר, לדבריו. באשר לאינפלציה, בלידר שוקי הון מעריכים כי מדד המחירים לצרכן לפברואר שיפורסם ביום שלישי הקרוב צפוי לעלות בשיעור מתון של 0.1%, וכי השיפור בשוק העבודה, הריבית הריאלית השלילית ועליית מחירי הסחורות צפויים להוביל להמשך האצה באינפלציה לאורך השנה.