על רקע מכרז פרטנר: מירס וגליקמן-נטלר-סמסונוב נפרדים

הסיבה: גליקמן מתמודד במכרז של המתחרה פרטנר ■ במירס כבר ערכו פגישות ראשוניות עם שלמור-אבנון-עמיחי ובאומן-בר-ריבנאי, אך אליהם עתידים להצטרף מועמדים נוספים

נמשכים השינויים במערכי הפרסום של חברות הסלולר. ל"גלובס" נודע כי חברת מירס ומשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב נפרדים. הפרידה נעשית על רקע המכרז על תקציב הפרסום של חברת הסלולר פרטנר, בו מתעתד גליקמן-נטלר-סמסונוב לקחת חלק.

מירס, שנמצאת בעיצומו של תהליך אסטרטגי של הפיכתה למותג הסלולרי של הוט (שכן לשתי החברות אותו בעל שליטה- פטריק דרהי), צפויה לבחור בקרוב משרד פרסום חדש.

ל"גלובס" נודע כי כבר נעשו פגישות לא רשמיות עם משרדי הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי ובאומן-בר-ריבנאי. על התקציב צפויים להתמודד משרדי פרסום נוספים.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחרונה נפרדה פרטנר משני משרדי הפרסום שליוו אותה בשנים האחרונות - שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן. זאת לאחר שנה מלאת מהמורות במערכת היחסים של החברה עם המשרדים.

בשלב הראשון הפסיקה פרטנר את ההתקשרות עם שלמור-אבנון-עמיחי ופנתה למשרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, יהושע TBWA, גלר-נסיס-פובליסיס, JWT ישראל וברוקנר-נטע-יער, בהזמנה להתמודד על חלקו של שלמור בתקציב.

אבל טרם הותנע המהלך, משרד ראובני-פרידן החליט להעדיף את תקציב הפרסום של מותג ה-MVNO של קבוצת המשביר החדש לצרכן על פני חלקו בפרטנר וביקש מהחברה לשחרר אותו. באופן לא מפתיע, פרטנר נענתה לבקשה, ומכרז הפרסום הפך למכרז עבור שני משרדים.

גליקמן-נטלר-סמסונוב מטפל בתקציב מירס למעלה מ-8 שנים. הוא החל לטפל בו לאחר שאדלר-חומסקי, שהחזיק בו קודם לכן, בחר לעבור לטפל בתקציב פלאפון.

בין גליקמן ומירס שוררת מערכת יחסים טובה וקרובה, שנשמרה גם לאחר חילופי הבעלות במירס. עם זאת, ברור היה כי הפעם מירס לא תאפשר למשרד הפרסום שלה להתמודד על תקציב של חברה מתחרה, ואם המשרד יתמודד על תקציב פרטנר - המשמעות היא ויתור על תקציב מירס.

גיא ידלין, המשנה למנכ"ל מירס, אישר היום (א') את הדברים ואמר כי למרות מערכת היחסים המצוינת שיש לגליקמן עם מירס, המשרד עשה בחירה כשהחליט להתמודד על תקציב פרטנר.

לדבריו, "אנו מבינים את הבחירה והבהרנו להם כבר בשלב ההתלבטות שזאת התלבטות לגיטימית שאנו מכבדים. אנחנו עובדים על מותג שיצריך בשנים הקרובות בשיווק ופרסום עוצמה בלתי רגילה, אותה עוצמה וגודל תקציבים שאנו מכירים מתקציבי סלולר אחרים. כשיוצאים למהלך כזה, צריך לעשות אותו נכון ורציני, וכן אנו בוחנים כעת איך ועם מי לעשות זאת".

למרות השמועות בשוק כאילו כבר התקבלה החלטה שמותג הסלולר של הקבוצה יהיה אף הוא הוט, טוען ידלין כי אין עדיין החלטה סופית.

במקביל, מערך הפרסום החדש של פרטנר אמור להיקבע בשבועות הקרובים. כבר השבוע יערכו המשרדים מצגות בפני הנהלת החברה, ובתחילת אפריל כבר אמורים להתחיל לפעול שני משרדים חדשים.