פיטורים ב"מעריב"; במו"מ למכירת בית הדפוס ל"ישראל היום"

(עדכון) - ככל הנראה מדובר בגל פיטורים ראשון של עשרות מפוטרים, כחלק מתוכנית קיצוצים ■ במקביל מנהל "מעריב" מו"מ למכירת בית הדפוס ל"ישראל היום", מה שינחית מכה על "הארץ"

הקיצוץ המאסיבי בעיתון "מעריב " צפוי לצאת לפועל כבר בשבועות הקרובים, והוא יכלול גל פיטורים. ל"גלובס" נודע כי על-פי תוכנית הקיצוצים המתוכננת בעיתון הוא אמור להיפרד מעשרות עובדים כבר בטווח החודש הקרוב.

לא ברור לפי שעה מאילו תחומים יפוטרו העובדים, ועל-פי ההערכה חלק מהעובדים שיפוטרו יהיו גם במקצועות העיתונאיים, אולם ככל הנראה מדובר בעיקר בתפקידי מנהלה ומשק.

מדובר בחלק מתוכנית קיצוצים דרמטית ב"מעריב", שתכלול פיטורים בהיקף רחב יותר בחודשים הקרובים וקיצוצי שכר. זאת כחלק מתוכנית שינוי העיתון עליה צפוי להודיע בעל השליטה זקי רכיב באפריל.

"מעריב" ציינה בהודעה לבורסה בשבוע שעבר כי בכוונתה לנקוט "בטווח הזמן המיידי" בצעדי התייעלות משמעותיות, שכוללים קיצוץ בהוצאות השכר.

הדירקטוריון ביקש מההנהלה לבחון צעדי התייעלות משמעותיים נוספים במטרה לשפר את תזרים המזומנים בטווח המיידי. בהמשך הודיעה החברה בדיווח נוסף כי "היא מנהלת דיון עם בנק הפועלים, ולמיטב הבנת החברה, לעת עתה אין בכוונת הבנק להעמיד את חוב החברה לפירעון מיידי באמצעות פניה לבית משפט". הודעה זו מטה את הנסיבות לטובת "מעריב".

ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון החברה נתן גיבוי לרכיב לפעול לצעדי קיצוץ משמעותיים, ובכלל זה פיטורים של עשרות עובדים, קיצוץ בשכר והורדה בעלויות הדפוס, ככל הנראה על-ידי קיצוץ מספרי העמודים.

גורמים בסביבת העיתון אמרו אז: "אנו הולכים למהלכי התייעלות בכל הרבדים של החברה, לרבות כוח-אדם והתייעלות בדפוס".

במסגרת השינויים צפוי העיתון לקטון, בעיקר באמצע השבוע, ודגש מיוחד יינתן בסופי השבוע שלו, בעיקר בזכות תוספת של גירסאות מצומצמות של המגזינים "רייטינג" ו"את".

בעיתון סירבו להתייחס לדברים.

בית הדפוס יימכר ל"ישראל היום"?

עיתון "מעריב" החל במשא-ומתן למכירת בית הדפוס לעיתון "ישראל היום" של שלדון אדלסון. כיום מודפס העיתון בבית הדפוס של עיתון "הארץ".

מעבר של הדפסת העיתון, אליה יכולה להצטרף גם הפצתו באמצעות בית הדפוס של "מעריב", עשויה להביא למכה לקשה לעיתון "הארץ" מבית שוקן, אשר מכניס מהדפסת "ישראל היום" עשרות מיליוני שקלים בשנה.

בד-בבד, מכירה מיידית של בית הדפוס של העיתון יכולה לסייע ל"מעריב" להיחלץ ממצוקותיו הכלכליות הקשות. העיתון התבקש להעביר בתוך שבוע לבנק הפועלים 106 מיליון שקל.

לפני שבוע דרש בנק הפועלים מ"מעריב" להסדיר בתוך שבוע את חובו, העומד על 106.4 מיליון שקל. חברת התקשורת של עופר נמרודי וזקי רכיב הודיעה אז בתגובה כי אין בידיה האמצעים להחזיר את מלוא הסכום וכי היא מנהלת מגעים עם הבנק.

הורדת מצבת העובדים של בית הדפוס עשויה להכניס כסף נזיל לעיתון, וכמו כן לסייע בהורדת מצבת כוח-האדם לאור קיצוצים נרחבים שצפויים בקרוב בעיתון.

ב"מעריב" אישרו את הפרטים. ב"ישראל היום" סירבו להגיב.

לפני 3 שבועות העביר "מעריב" הצעה ל"ישראל היום", ואז התנהל משא-ומתן. על-פי ההערכות בשוק, מדובר בניסיון של "ישראל היום" להפעיל לחץ על עיתון "הארץ" להוריד את המחירים שהוא גובה ממנו.

הרווח של עיתון "הארץ" מהפעילות של "ישראל היום" היא כ-15 מיליון שקל. שווי בית הדפוס של "מעריב" עומד על כ-45-50 מיליון שקל.

לא מן הנמנע כי בסופו של דבר יעבור "ישראל היום" רק להדפיס ב"מעריב" ולא בהכרח לרכוש אותו.