החברה לישראל תספק חשמל בפרו ב-1.1 מיליארד דולר

אינקיה חשמל, חברת הבת של החברה לישראל זכתה במכרז לאספקת חשמל לחברת החשמל בבעלות ממשלת פרו ■ האספקה תתחיל במחצית השנייה של 2015 ותיארך 15 שנה

אינקיה, חברת האנרגיה שבבעלות חברה לישראל שבשליטת משפחת עופר מדווחת היום (א') לבורסה כי זכתה במכרז לאספקת חשמל לחברת החשמל בבעלות ממשלת פרו. האספקה צפויה להתחיל במחצית השנייה של 2015 ובסך הכל תיארך 15 שנה.

בתמורה להספקת החשמל תקבל חברת הבת אינקיה 1.1 מיליארד דולר, משמע 75 מיליון דולר לשנה. על פי תנאי ההסכם מכר החשמל, תספק אינקיה לחברת החשמל בפרו חשמל מתחנות כוח-הידרו אלקטריות חדשות בפרו בהיקף של 200 מגה-ואט.

החברה נמסר כי הזכייה במכרז זה סוללת לחברה את הדרך ומקדמת אותה בהקמת הפרויקט Cerro del Aguila, שהיקפו המתוכנן כ-400 מגה-ואט ועלות הקמתו כ-750 מיליון דולר.

אינקיה פעילה בכמה שווקים בדרום אמריקה, והפעילות המרכזית שלה היא בפרו, שם היא מחזיקה בשתי חברות: 75% בחברת קלפה (Kallpa), שהיא היצרנית החמישית בגודלה במדינה, ו-14.3% מחברת אדחל, היצרנית הגדולה בפרו.

בסך הכול חולשת אינקיה על כשליש מייצור החשמל במדינה. לאדחל שבעה אתרי ייצור חשמל הידרו אלקטרי ושבעה אתרים המתבססים על גז טבעי, כאשר סך כושר הייצור שלהם עומד על 1,700 מגה-ואט (לשם השוואה, מדובר בכ-10% מכושר ייצור החשמל בישראל).