פרשת החניונים: 10 חודשי מאסר למנכ"ל "אחוזות החוף" לשעבר

יעקב מאיר הורשע בהסדר טיעון בעבירות מירמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במירמה ■ לפי כתב האישום, יחסיו של ראובן גרוס ז"ל עם מאיר שימשו את גרוס לקידום עסקי החניה שלו בת"א

‎‎שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, גלעד נויטל, הרשיע היום (ד'), במסגרת הסדר טיעון בפרשת החניונים, את המנכ"ל לשעבר של החברה העירונית "אחוזות החוף", יעקב מאיר, במספר עבירות של מירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה, וגזר עליו עונש של 10 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 45 אלף שקל וכן מאסר על-תנאי.

‏כתב האישום המתוקן, שבעובדותיו הודה מאיר, עסק בעיקרו במערכת היחסים ההדוקה שבינו לבין איש העסקים המנוח, ראובן גרוס.

לפי כתב האישום, מערכת יחסיו של גרוס עם מאיר שימשה את גרוס כמנוף לקידום העסקים שלו בתחום החניה בתל-אביב.

מאיר הודה כי הסתיר ממוסדות "אחוזות החוף" את קשריו ההדוקים עם גרוס ואת פעולותיו שלא כדין, לקידום אינטרסים כלכליים של גרוס. בין היתר הודה מאיר כי פעל במירמה להנהגת שיטת מכרזים, שהגדילה את סיכוייו של גרוס לזכות בהפעלת חניונים והגדילה את נפח עסקיו.

‎‎‏"קשרים פסולים"

בתגובה לפסק הדין מסרה הפרקליטות כי "הרשעתו של מאיר מצטרפת למספר הרשעות פליליות נוספות שניתנו לאחרונה, ביחס לעובדי ציבור ולקשרים פסולים שלהם עם בעלי אינטרס מהשוק הפרטי".

הפרקליטות סבורה כי הרשעות אלה מבהירות את החשיבות שבשמירה על אמון הציבור בעובדי הציבור ועל טוהר מידות.

‏בפברואר השנה הורשע במסגרת הסדר טיעון דני קורן, מי ששימש עד ל-2004 כיו"ר דירקטוריון "אחוזות החוף", ב-3 עבירות של מירמה והפרת אמונים בגין מעשים שביצע במסגרת בתפקידו. במסגרת הסדר הטיעון הודה קורן כי פעל בחברת "אחוזות החוף" בענייניו של גרוס ז"ל. זאת, כשהוא נמצא בניגוד עניינים, באופן המקדם את האינטרסים של גרוס ותוך הפרת אמונים.

"פרשת החניונים" התפוצצה ב-2004 בעקבות חקירת המשטרה, שהעלתה חשד כי גרוס ניצל את קשריו בעיריית תל-אביב כדי לזכות במכרזים שונים להפעלת חניונים.

ב-2008 הוגשו 10 כתבי אישום בפרשה, בין היתר נגד גרוס, שהלך בינתיים לעולמו, ונגד סגן ראש עיריית תל-אביב לשעבר, נתן וולוך.

התביעה יוצגה בידי עורכי הדין ערן זלר, יונתן קרמר ויעל דקל מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.