לאחר הטלת הפצצה של כץ: סכסוך עבודה ברכבת ישראל

עובדי הרכבת יכולים כבר כעת להשבית את פעילות הרכבות מבלי לחכות 14 ימים עד שייכנס לתוקף סכסוך הבודה החדש ■ מוקדם יותר כץ תקף באופן אישי את עובדי הרכבת ונהליה

כשעתיים בלבד לאחר מסיבת העיתונאים של שר התחבורה ישראל כץ, הכריזה ההסתדרות הכללית על סכסוך עבודה ברכבת ישראל. הסכסוך הוכרז בהליך מזורז, באמצעות משאל טלפוני שנערך בקרב חברי הוועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר היום לאחר הכרזת הסכסוך: "אנחנו מוכנים לאמץ כל תוכנית שתגביר את הבטיחות, אולם לא ניתן לעשות זאת על חשבון זכויות העובדים".

ברכבת ישראל קיים כבר סכסוך עבודה פעיל, בעקבות הכוונה של הנהלת החברה להעביר את פעילות התחזוקה למיקור חוץ. לכאורה, המשמעות היא שעובדי הרכבת יכולים כבר כעת להשבית את פעילות הרכבות מבלי לחכות 14 ימים עד שייכנס לתוקף סכסוך העבודה החדש. אולם בפועל, ביה"ד לעבודה הגביל את עיצומי העובדים בעניין התחזוקה וקבע כי עליהם להיות "מידתיים" בלבד.

בהסתדרות דוחים את התפיסה שלפיה הפרטת התחזוקה תביא לשיפור הבטיחות ברכבת, וטוענים כי דווקא העובדה שהתחזוקה מצויה כיום בידי עובדי החברה מחזקת את הבטיחות.