המדינה: גם אלי יצפאן נאשם בהעסקת עובדת זרה ולא רק אשתו

בצעד חריג למדי תיקנה המדינה את כתב האישום שהוגש נגד גלית יצפאן, והגישה כתב אישום מתוקן שבו גם על אלי יצפאן מוטלת אחריות שווה להעסקה בלתי חוקית לכאורה של עובדת זרה

בצעד חריג למדי, תיקנה המדינה את כתב האישום שהוגש נגד גלית יצפאן, רעייתו של הקומיקאי אלי יצפאן, והגישה לבית הדין לעבודה כתב אישום מתוקן, שבו גם על אלי יצפאן מוטלת אחריות שווה להעסקה בלתי חוקית לכאורה של עובדת זרה.

על-פי כתב האישום המקורי, רעייתו של יצפאן היא זו שבאה במגע שוטף עם העובדת הזרה שהועסקה בביתם שברמת-השרון. ואולם, לאחר הגשת כתב האישום התברר לגורמים שחקרו את המקרה כי אלי יצפאן עצמו היה מעורב באופן פעיל בהעסקתה.

ברשות האוכלוסין וההגירה אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי החוק הקיים לא מאפשר הגשת כתב אישום נגד "משק-בית", אלא כנגד מעסיק ספציפי. על כן, כשחוקרים עובד זר שואלים אותו במפורש מי מבני-הזוג היה מעורב באופן פעיל בהעסקה שלו, מי שילם לו ועם מי הוא היה בקשר כדי לתאם את הגעתו.

מסיבה זאת, מקורות ברשות האוכלוסין טוענים כי היה זה מוצדק שלא להגיש כתב אישום דומה נגד שר הביטחון אהוד ברק, משום שהעובדת הזרה שהועסקה בביתו העידה במפורש כי הייתה בקשר אך ורק עם רעייתו נילי פריאל.

העובדת הזרה שנמצאה בביתו של יצפאן הגיעה לארץ בשנת 2005 לצורך עבודה אצל קשיש סיעודי, אולם מאז שפגה אשרת העבודה שלה בשנת 2009, היא הועסקה במשק הבית של משפחת יצפאן.

הקומיקאי עצמו הגיע לביתו בשעה שפקחי רשות האוכלוסין מצאו את העובדת הזרה, ואז טען באזניהם כי לאחר ששמע על המקרה של ברק, הוא תכנן לסיים את העסקתה ולרכוש לה כרטיס טיסה לסין.