דילמת האסיר: הצעה להסדר טיעון לאחים אברג'יל בארה"ב

עפ"י ההצעה יישלח יצחק אברג'יל ל-10 שנות מאסר, ואילו מאיר יקבל 3.5 שנים בחופף לתקופה בה היה עצור - דבר שיביא לשחרורו המיידי ■ ההצעה צפויה להידחות בשל מחלוקת בין האחים

דילמת האסיר: האחים יצחק ומאיר אברג'יל עומדים בפני החלטה על הסדר טיעון במסגרת משפטם בארה"ב, אשר צפויה לגרום לשחרורו של מאיר באופן מיידי מהכלא.

על-פי ההסדר המסתמן, על יצחק אברג'יל ייגזרו 10 שנות מאסר, ואילו על מאיר ייגזרו 3.5 שנות מאסר בלבד. מאיר אברג'יל, על-פי הפרסום, מעוניין מאוד בעסקה, שצפויה להביא לשחרורו המיידי, זאת מאחר שהעונש שצפוי להיגזר עליו חופף לתקופה שבה היה עצור.

עם זאת, הסדר הטיעון ייחתם רק עם שני האחים יסכימו לו - ובינתיים יצחק אברג'יל מתנגד לו. אם יבחר מאיר אברג'יל לקבל את הסדר הטיעון, הוא ייאלץ להעיד נגד אחיו, ולכן הסיכויים שהמגעים יבשילו לכדי הסדר טיעון אינם ממשיים.

בין האחים אברג'יל קיים קרע וסכסוך. מאיר אברג'יל האשים בעבר את אחיו יצחק כי בגלל שורבב שמו לכתב האישום - כחלק מהניסיון האמריקני לתפוס אותו.

בחודש ינואר האחרון הוסגרו האחים לארה"ב, במבצע סטרילי מיוחד בנתב"ג, כשאף אחד לא מורשה להתקרב אליהם.

יצחק אברג'יל מואשם ברצח סוחר הסמים סמי אטיאס, בסחר בסמים ובהלבנת כספים. אחיו מאיר מואשם בהלבנת כספים ובסחיטה.יחד עם השניים הוסגרו בחודש ינואר גם 3 פעיליהם: ששון בראשי, משה מלול וישראל אוזיפה.