מה הוביל את ערוץ 10 לשדר באפיק ערוץ הים-תיכוני המיועד?

הערוץ שיעביר את המתרחש באולפן "הדור הבא 24/7" של ערוץ 10 ישודר באפיק 29 בהוט ובאפיק 25 ב-yes ■ לשם השידור ב-yes הסכימה רשת לדחות את עליית הערוץ הים-תיכוני

הערוץ שיעביר סביב השעון את המתרחש באולפן "הדור הבא 24/7" של ערוץ 10 ישודר בהוט באפיק 29 ואילו ב-yes באפיק 25. ל"גלובס" נודע, כי לשם השידור באפיק זה בלוויין רשת הסכימה לדחות את העלייה של הערוץ הים-תיכוני שתוכננה לראשית ספטמבר באפיק זה, כך על-פי גורמים המעורים בנושא.

ההחלטה של רשת התקבלה רק בימים האחרונים לאחר שבמשך שבועות סירבה לכך. הדבר הביא לכך שחברת הלוויין yes בתחילה ביקשה לשדר את הערוץ באפיק 18. בהוט, עם זאת, מלכתחילה התנגדו לשידור בערוץ 25. זאת לדברי גורמים בחברה מתוך אי רצון לשנות מדי שנה את מיקום הערוץ.

בניגוד להתנהלות מול רשת בנושא האפיק בלוויין, בכבלים ההתנהלות של ערוץ 10 ו-וואלה - השותפות להפקת הערוץ - הייתה מול הפלטפורמה. ערוץ 10, כפי שפורסם ב"גלובס", ביקש בתחילה את ערוץ 20 המזוהה עם האח הגדול, אולם נתקל בסירובן של הפלטפורמה שנערכות לעלייה של התוכנית, אולי כבר במהלך הקיץ הקרוב.

גורמים בשוק התקשורת הביעו תמיהה לנוכח ההסכמה של רשת לדחות את עליית הערוץ שלה ושל חברת "ניהול פלוס". ואולם היו מי שאמרו כי הסיבה העיקרית למהלך היא להכשיר את האפיק הלא אטרקטיבי כעת ולהעשירו בתוכן לפני שיעלה בו הערוץ המתוכנן. עוד נודע כי חברת הכבלים תעלה גם ערוץ HD שישדר את אותו התוכן של תוכנית הריאלטי באפיק 529. המעקב יועבר גם באתר וואלה סביב השעון.

מדובר בערוץ בידור ים תיכוני שקיבל את אישור מועצת הכבלים והלוויין בחודש אפריל השנה. מיד לאחר שהערוץ אושר, דובר על העלאתו לאוויר בתוך חודשיים, אולם מועד זה נדחה שוב ושוב. לגלובס נודע כי בתקופה האחרונה ניהלה רשת מגעים מול אתר וואלה להעברת תכניו מאתר ynet, בו הם מצויים כעת. בימים האחרונים פורסם כאילו בערוץ 10 שוקלים להעביר את הריאלטי מהימים שפורסמו - ראשון וחמישי, יום מול רשת ויום מול קשת לימים ראשון ושלישי - שניהם מול רשת. ואולם בערוץ 10 דוחים מכל וכל את הטענה כאילו הייתה כוונה לשנות את מועד השידור המתוכנן מלכתחילה ואמרו כי אין כל קשר בינו ובין אפיק השידור.

מהערוץ הים תיכוני נמסר, "אנו עובדים במרץ לקראת עלייתו לאוויר של הערוץ הים תיכוני, 25, שמסתבר שהפך למותג עוד טרם השקתו. מעבר לכך אין אנו מוצאים לנכון להתייחס לספקולציות כאלה או אחרות של מי מבעלי האינטרסים הפועלים בשוק התקשורת".