שטייניץ מבהיר חד-משמעית: "לא אתן לגעת בתקציב למרות המחאה; העלאת הדירוג של ישראל - בזכותי"

שר האוצר בראיון לגלי צה"ל: "התפקיד שלי כשר אוצר זה לשמור על אחריות - נעשה תיקונים אבל לא נעשה שגיאות שאחרי שנה נצטער עליהן" ■ על הירידות הבוקר בבורסה: שר אוצר לא מגיב על תנודות יומיות בבורסה. הדברים נקבעים על ידי מה שקורה סביבנו ומה שקורה בעולם"

שר האוצר יובל שטייניץ התראיין הבוקר (א') לגלי צה"ל והגיב להעלאת דירוג האשראי לאג"ח של ממשלת ישראל לרמה של A+ מדירוג קודם של A עם תחזית "יציבה" על-ידי חברת S&P שלשום (ו').

- למה הבורסה יורדת הבוקר למרות העלאת הדירוג?

"שר אוצר לא מגיב על תנודות יומיות בבורסה. הדברים נקבעים על-ידי מה שקורה סביבנו ומה שקורה בעולם. מתנת החג מ-S&P לא מזניקה את הכלכלה, אבל זו הבעת אמון בלתי רגילה בכלכלת ישראל ובמשמעת התקציבית של הממשלה".

- מי עוד בדירוג של ישראל?

"אנחנו משתלבים לאיטליה לדוגמה, וזה הדירוג הכי גבוה שישראל קיבלה מאז ומעולם למרות מה שקורה עצל השכנות שלנו".

- קצת מוזר לא?

"זה משרת אותנו בריבית על החוב ונתחיל לחסוך מיליארדים בשנה, שיוכלו להיות מופנים למטרות חברתיות, אם נשמור על הדירוג לאורך שנים. להעלאת הדירוג קדמה עבודה מאומצת מאוד שלי ושל רבים אחרים".

- האם אתה מצהיר חד-משמעית כשר אוצר שהתקציב לא ייפרץ?

"אתה צודק מאה אחוז. אנחנו נעשה שינויים משמעותיים בתחום יוקר המחייה ועזרה להורים צעירים ונקצץ כמה מילארדים בתקציב הביטחון, וזה לא סוד שאני תומך בזה. אני לא אתן לגעת בתקציב - כל פריצה של התקציב או סטייה מהמדיניות הכלכלית שלנו יכולה להסתכם בהתרסקות. התפקיד שלי כשר אוצר זה לשמור על אחריות - נעשה תיקונים אבל לא נעשה שגיאות שאחרי שנה נצטער עליהן".