ארדואן: ספינות קרב שלנו עצרו ספינה סורית בים התיכון

ר"מ טורקיה אמר לעיתונים בעצרת האו"ם כי ספינות קרב של צבא טורקיה עצרו משלוח נשק לסוריה - וימשיכו לעשות זאת

האם ספינות קרב טורקיות החלו לפעול בים התיכון? ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, טוען כי ספינות קרב טורקיות עצרו משלוח נשק שהיה מיועד לסוריה. הנשק נישא על ספינה בה הונף דגל סוריה. כך מדווחים היום (שבת) עיתונים בטורקיה, על בסיס דברים שאמר אמש ארדואן לעיתונאים בעצרת האו"ם.

אלמוני תקף את ארדואן בעצרת האו"ם

לפי הדיווחים, שפורסמו גם בעיתונים מערביים ובסוכנות רויטרס, ארדואן אמר לעיתונאים כי טורקיה תשתלט מעתה על כל משלוח נשק המיועד לסוריה. ארדואן מתנגד נחרץ לשלטונו של אסד בשל הטבח בבני העם הסורי, המתנגדים לשלטון העריצות של אסד. הוא התעמת מילולית עם אסד וקרא לו לוותר על שלטונו.

ארדואן לא מסר מידע נוסף על הספינה שנתפסה או על סוג הנשק שהיה על הספינה, אך הדגיש כי טורקיה תסכל על משלוח נשק לסוריה, כולל מהיבשה ומהאוויר.

משמעות דבריו של ארדואן היא שספינות נשק טורקיות החלו למעשה לפעול במזרח הים התיכון, כפי שאיים לאחרונה ר"מ טורקיה. לדברים השפעה גם על ישראל, כיוון שארדואן אמר כי ספינות קרב טורקיות ילוו ספינות אזרחיות טורקיות שיירצו לשוט לעזה כדי להסיר את המצור מעל הרצועה. כמו כן, הטורקים הבהירו לאחרונה כי ספינות הקרב שלהם ילוו אסדת קידוח טורקית בבואה לקדוח במים הכלכליים של קפריסין.