הבורסה עלתה ב-1.7%: כור זינקה ב-8.3%, רציו ב-6.4%

עליות חדות בבורסות אירופה, וול סטריט עברה לירוק ■ הסיבה: תוכנית אירופית להזרמת הון לבנקים ■ דסק"ש משפרת הצעת הרכש לכור

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') בעליות שערים בהמשך לעליות בשוקי העולם - על רקע הודעת שרי האוצר באירופה כי הם בוחנים צעדים פיסקאליים לטובת תמרוץ השווקים וטיפול במשבר החובות. בוול סטריט המסחר עבר לעליות קלות לאחר נתוני המאקרו והבורסות באירופה נסחרות בעליות של עד 4%.

בהודעה שפירסם היום בנק ישראל עולה שהמשקיעים המוסדיים השקיעו 1.7 מיליארד דולר במניות זרות במהלך החודשיים האחרונים, וזאת לאחר מימושים של כ-800 מיליון דולר בחודש יוני. מהדו"ח שפורסם היום עולה גם שתושבי חוץ השקיעו בחודש ספטמבר כ-95 מיליון דולר בבורסת אחד העם, בניגוד לחודש אוגוסט שבו נרשמו מימושים של כ-57 מיליון דולר. תושבי החוץ השקיעו גם כ-1.2 מיליארד דולר באג"ח הממשלתיות, לעומת מימושים של כ-140 מיליון דולר.

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים בתום יום מסחר תנודתי ברקע ההודעה שיצאה מאירופה. בין היתר, בוחנים שרי האוצר האירופים תוכניות להזרמת הון לבנקים, וכן צעדים נוספים עליהם עדיין לא החליטו סופית - בכדי לטפל במשבר. אולם, השורה התחתונה והמוחצת שהובילה את המשקיעים בארה"ב לשלוח את המדדים לעליות - הינה אחת: הפוליטיקאים באירופה מבינים סוף-סוף, כך נראה, את חומרת המשבר.

מאידך, סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה אמש כי היא מורידה את דירוג האשראי של האג"ח האיטלקיות ברמה אחת, ל-"A2" מרמה קודמת של "Aa2", עם אופק "שלילי" - המעניקה סיכוי של הורדת דירוג נוספת לאיטליה ב-90 הימים הקרובים. מהסוכנות נמסר כי הורדת הדירוג התבצעה על רקע החובות התופחים של הממשלה האיטלית.

אלדר גנזל, מנכ"ל אסטרטג בית השקעות, מעריך בטור ל"גלובס" כי גם עונת הדוחות לסיכום הרבעון השלישי, שתחל בשבוע הבא, תציג תוצאות טובות מציפיות האנליסטים, בתרחיש הסביר. "הערכות החזאים השמרניות יתבררו שוב כמוטות מטה, והשיפור המפתיע לכאורה ברווחיות החברות עשוי להוציא את העוקץ מהאווירה העכורה שמכה בשווקים. שטף הדוחות יוכיח לכולנו שאין ממש מאחורי הפחדים", כותב גנזל.

"לפיכך", מעריך "רמת שערי המניות הנוכחית תחשב נורמאלית והוגנת, רק אם תיפגע רווחיות החברות בכ-35% בסיכום 4 הרבעונים הבאים. אם לא תפגע הרווחיות, אזי יש לצפות לעלייה במדד המניות בשיעור של למעלה מ-50%, שהרי רק אז ישוב המכפיל להיסחר בקרבת הממוצע ההיסטורי", מסכם גנזל.

דסק"ש חמה על כור

דסק"ש עדכנה אתמול בערב את הצעת הרכש שלה למניות חברת כור - ומציעה עבורן כ-38.5 שקל למניה, במקום 35 שקל, המחיר אותו הציעה בהצעת הרכש הקודמת, שהוגשה בחודש שעבר. מדובר בהצעת רכש המשקפת פרמיה של 10.3% על מחיר הנעילה אתמול.

מניות הבנקים - פועלים , לאומי , דיסקונט , מזרחי טפחות והבינלאומי - הוסיפו לעמוד במוקד לאחר הצניחה אתמול ברקע חשיפת "גלובס" משלשום על הדרישה העתידית של הפיקוח על הבנקים להגדלת יעד הלימות ההון מ-7.5% כיום ל-11%, במהלך שעלול לגרום, בין היתר, לעצירת הדיבידנדים בבנקים, חיתוך הרווחים והנפקת הון מניות וזכויות שידללו את בעלי המניות.

אלווריון הודיעה כי חברת שירותי התקשורת של אנגולה בחרה בפתרון החברה לפריסת רשת אלחוטית מהירה בפס רחב במדינה. הפריסה מוערכת בכ-2 מיליון דולר.

מניות הגז - אבנר , דלק קידוחים , ישראמקו ורציו - נסחרו ברקע הדיווח של השבועון "דיפנס ניוז", לפיו ישראל מתכננת הקמת משמר גבול ימי (מג"י) להגנה על שדות הגז במרחב הימי שלה. הכוח החדש יהיה בפיקוד חיל הים ובאחריות משרדי הביטחון והתחבורה וגופים ממשלתיים רלוונטיים אחרים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]