הסדר טיעון: עבודות שירות ליהודה ברקן בגין העלמת הכנסות

ברקן, שהורשע בהעלמת הכנסות של 1.6 מיליון שקל, נדון ל-6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על-תנאי ו-100 אלף שקל קנס ■ הפרקליטות: נערער על קולת העונש

לא מתיחה: שופט בית משפט השלום ברחובות, ירון לוי, גזר אתמול (ג'), במסגרת הסדר טיעון, עונש של 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 100 אלף שקל על השחקן והבדרן יהודה ברקן, שהורשע לפני כחצי שנה ב-4 עבירות של שימוש במירמה, ערמה ותחבולה בניגוד לפקודת מס הכנסה ובהעלמת הכנסות של 1.6 מיליון שקל בין השנים 1999-2002.

ברקן הודה כי הוא השמיט הכנסות באמצעות רישום חברות על שם בניו ורעייתו. על-פי כתב האישום שהוגש נגדו, בין השנים 2001-2000 הנפיק לעצמו ברקן תלושי שכר פיקטיביים בסך 2,500 שקל, כעובד חברת דור מילניום, שכבעליה ומנהלה נרשם בנו, רועי ברקן.

עוד הורשע ברקן כי בתקופה זו הוא הוציא חשבוניות מס של דור מילניום בסכום של 477 אלף שקל, למרות שכלל לא עבד בחרה אלא בהרצאות ובהופעות פרטיות. כדי להעלים את ההכנסות משלטונות המס, הפקידו יהודה ורועי ברקן את התשלומים שקיבלו בחשבונות בנק סמויים שנרשמו על שם אחרים.

בנוסף, הורשע ברקן כי הפקיד בחשבונות בנק סמויים את ההכנסות מחברת ברקוביץ מופעים שנרשמה על שם רעייתו. גם הבן, רועי ברקן, והחברה שהייתה רשומה על שמו הורשעו בחלקם בפרשה.

לאחר מתן גזר הדין רמזה התובעת, עו"ד אורית גולדמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה, כי בכוונתה לערער על קולת העונש. "אנחנו רוצים עיכוב ביצוע כדי לשקול האפשרות להגשת ערעור. אנחנו סבורים כי הענישה כאן חורגת מהענישה המקובלת של בתי המשפט בעבירות מסוג זה", אמרה התובעת.

ברקן יוצג בידי עו"ד עמית בר-טוב.