אל-אריאן: "אירופה תצטרך לעשות יותר כדי לפתור המשבר"

מנהל קרן האג"ח פימקו, בטור ל-CNBC: "זה יוביל לשינוי, אבל זה לא מספיק" ■ מזהיר מפני קשיים בשכנוע הציבור באירופה להסכים לאמנה החדשה, עליה הוסכם בפסגה בסוף השבוע

מוחמד אל-אריאן, מנהל קרן האג"ח פימקו, התבטא בסוף השבוע האחרון בטור שפורסם ב-CNBC בדבר השפעות פסגת קברניטי אירופה, על הכלכלה בפועל. אל-אריאן מרשה לעצמו להיות סקפטי, וטוען כי למרות ההתקדמות שנעשה בוועידה, יידרשו מנהיגי אירופה להתמודד עם שלל קשיים פוליטיים - לפני שיצליחו לשכנע איש-איש את קהל בוחריו להסכים לאמנה החדשה של האיחוד.

"זה אירוע שיוביל לשינוי, אבל זה לא מספיק", כתב אל-אריאן. "הבנק המרכזי האירופי נקט בצעדים נועזים כדי לעזור לבנקים בנושא הנזילות, אולם צנן את השמועות באשר לכוונתו 'ללכת עד הסוף' בכל הקשור לרכישות אג"ח ממשלתיות".

אל-אריאן הזהיר כי מתחים רבים עלולים להתגלות כאשר ישובו מנהיגי אירופה למדינות שלהם, ויאולצו להתחיל במסע שכנועים את הציבור להסכים לעקרונות שגובשו בפסגה. במסגרתה, נזכיר, הסכימו קברניטי אירופה על שינויים באמנת האיחוד האירופי, שמאפשרים פיקוח הדוק על כלכלות אירופה ה"חלשות" - שיידרשו לעמוד ביעד גירעון-תוצר של כ-3%.

"יש כאן מתח לא רק בין 17 החברות בגוש האירו, אלא בין כלל 26 החברות באיחוד האירופי", ציין אל-אריאן. "מנהיגי אירופה ייצטרכו לפעול יותר ובמהירות גבוהה יותר כדי להתמודד עם המשבר. המשקיעים צריכים להמשיך לדאוג מאירופה".