יוון: ביצענו קיצוץ נוסף של 325 מ' א'; מוכנים לקבלת הסיוע

ראש הממשלה היווני הודיע שהממשלה השלימה את כל הדרישות לקבלת חבילת הסיוע ■ בנוסף, הממשלה אישרה את עסקת החלפת האג"ח עם המגזר הפרטי ■ תבוצע ב-8 במארס

ראש ממשלת יוון לוקאס פפדימוס הודיע הערב שממשלתו הצליחה למצוא מקורות לקיצוץ נוסף בהיקף של 325 מיליון אירו בתקציב המדינה, כפי שדרשו שרי האוצר של אירופה לפני כעשרה ימים כתנאי לקבלת חבילת החילוץ.

הממשלה הצליחה ליצור "מספר צעדים שעלותם כ-125 מיליון אירו ובעזרתם נוכל לקצץ עוד 325 מיליון אירו מההוצאות", אמר פפדימוס לקבינט שלו. פפדימוס הודה שלא היה מנוס מלפגוע בפנסיה אבל הפגיעה "הייתה קלה יותר ממה שזה נראה".

הממשלה אישרה להוציא לפועל את עסקת החלפות אגרות עם המגזר הפרטי שבמסגרתה הממשלה היוונית תקח בחזרה את אגרות החוב שלה מהמגזר הפרטי ותתן להן אגרות חוב חדשות בעל ערך נמוך יותר, ובכך המגזר הפרטי ייאלץ לספוג מחיקה של 70% מערך החוב היווני הנמצא בבעלותו. העסקה אמורה לצאת אל הפועל ב-8 במארס ותושלם ב-11 במארס, זאת בכפוף כמובן לאישור חבילת החילוץ למדינה על ידי שרי האוצר בפגישתם ביום שני הקרוב.

כנראה שבכך הצליחה יוון להימנע מפשיטת רגל בחודש הבא כשיגיע מועד פרעון אגרות חוב בהיקף של 14.5 מיליארד אירו. נזיכר שרמת המתיחות בין יוון לאיחוד האירופי הגיעה לשיאים החדשים במהלך השבוע הנוכחי כשעלו דיווחים שמספר מדינות באיחוד פועלות לדחיית מתן חבילת החילוץ למדינה לאפריל לכל המוקדם.