הבורסה סגרה בעליות: כלל תעש' זינקה ב-5.4%, בזק 3.1%

עליות חדות במניות בזק, פריגו ופרטנר ■ בסיכום חודש פברואר רשמו קרנות הנאמנות המסורתיות גיוס נאה של כ-1.4 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') בעליות, לאחר שהיום נפתח בירידות שערים. באירופה נרשמה מגמה חיובית והחוזים העתידיים בוול סטריט אותתו על עליות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט, לאור הנפקות אג"ח מעודדות בספרד ובצרפת, ובעוד המשקיעים ממשיכים להגיב בחיוב לתוכנית הגברת הנזילות של הבנק המרכזי האירופי.

נתחיל בזירה העולמית כאשר אירופה במוקד ויוצרת סנטימנט חיובי, עליות שערים נרשמו היום ביבשת על רקע רצף של נתוני מאקרו והנפקות אג"ח מוצלחות בצרפת ובספרד שגררו את תשואות האג"ח מטה. ההנפקות היום היו סוג של מבחן למידת ההצלחה של הסבב השני של תוכנית ההלוואות של הבנק המרכזי האירופי שהושק אתמול. (לסיפור המלא).

עוד סיבה לאופטימיות קלה באירופה: מדד מנהלי הרכש בגוש האירו, שעלה קלות לרמה של 49 נק' בחודש פברואר לעומת 48 נק' בינואר, עם כי עדיין מדובר בהתכווצות בפעילות הייצור.

בזירה המקומית, תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה את הסנטימנט החיובי של 2012 לאחר חודש שני רצוף של גיוסים. על פי נתוני "מיטב" שפורסמו היום, בסיכום חודש פברואר רשמו קרנות הנאמנות המסורתיות גיוס נאה של כ-1.4 מיליארד שקל, המהווה ירידה קלה של כ-25% בקצב הגיוסים מחודש ינואר.

היום נודע כי בנק ישראל החל להשקיע חלק מזערי מיתרות המט''ח שמחזיק הבנק (בהיקף של כ-77 מיליארד דולר) במניות אמריקאניות. מדובר בסכום שנע בין 1 ל-1.5 מיליארד דולר, המהווים כ-2% מסך התיק בלבד. ההשקעות מתבצעות על ידי שני גופים חיצוניים ופרטיים (UBS ו-Blackrock) ולא יעשה מתוך חטיבת השווקים, בניהולו של אנדרו אביר, שם מתמחים בהשקעות באג''ח.

כלל תעשיות זינקה לאחר הדוח

כלל תעשיות מקבוצת אידיבי של נוחי דנקנר דיווחה היום על תוצאותיה בשנת 2011. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-322 מיליון שקל בהשוואה ל-282 מיליון שקל ברבעון הרביעי ב-2010. בשנת 2011 כולה רשמה החברה רווח של 585 מיליון שקל בהשוואה ל-410 מיליון שקל ב-2010. אידיבי אחזקות , מנגד, רשמה ירידה.

מניות בזק ופריגו בלטו בעליות חדות בקרב מדד ת"א 25. סקטור הגז והנפט המשיך לרכז עניין לאחר שבחברת גזפרום הרוסית מתכוונים לבחון שיתופי פעולה הנוגעים למאגרי הגז הגדולים שהתגלו במימי ישראל בצפון הארץ. נציין את דלק אנרגיה , רציו ,אבנר ודלק קידוחים .

חברת קמהדע המשיכה לרכז עניין לאחר שעלתה אתמול בשיעור חד ולאחר שדיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 ולרבעון הרביעי של השנה. הכנסות החברה הסתכמו ב-212.8 מיליון שקל ב-2011, גידול של 65% בהשוואה להכנסות של כ-128.7 מיליון שקל ב-2010. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2011 הגיעו לשיא של כ-77.5 מיליון שקל - גידול של יותר מ-64% בהשוואה להכנסות החברה ברבעון הקודם.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]