סקר של CNBC: הפד יעלה את הריבית כבר ב-2013

9 מכל 10 משתתפים בסקר טוענים שהפד לא יצליח לעמוד בהתחייבות שלו להשאיר את הריבית ברמתה הנוכחית עד 2014 ■ המחלוקת בין המשתתפים היא לגבי המועד בו יעלה הפד את הריבית

רשת CNBC פרסמה היום (ב') את תוצאות הסקר החודשי שלה לגבי ביצועי הפד. אחד הנושאים שיש עליהם הסכמה רחבה בקרב 67 הכלכלנים והאנליסטים שהשתתפו בסקר, הינה העובדה שהפדרל ריזרב לא יוכל להמשיך לשמור על הריבית ברמתה הנוכחית עד שנת 2014, כפי שנאמר בהודעה שלו מלפני כמה ימים.

9 מכל 10 משתתפים בסקר מעריכים שהפדרל ריזרב ייאלץ להעלות את הריבית מרמתה הנוכחית, שעומדת כיום על רמה אפסית של 0%-0.25%, לפני שנת 2014. למרות התוצאות החדש משמעותיות בנוגע להעלאת הריבית, יש מחלוקת גדולה בקרב המשתתפים לגבי המועד שבו ייאלץ הפד להעלות את הריבית.

כ-54% מהמשתתפים השיבו שהם מאמנים שהפד ייאלץ להעלות את הריבית שלו כבר בשנה הבאה. "אין סיכוי שהפד יצליח לעמוד בהצהרה שלו לגבי השארת הריבית ברמתה הנוכחית עד שנת 2014", אמר רוב מורגן מ-Fulcrum Securities בתשובה לסקר. "אני בהלם מכך שחלק מהאנליסטים עדיין מדברים על אפשרות של עוד תוכנית להקלה כמותית, הסכנה הגדולה ביותר כעת היא שהפד יפגר אחרי עקומת האינפלציה".

למרות דבריו של מורגן, רק 33% מאלה שהשתתפו בסקר ענו שהם מצפים שהפד ישיק עוד תוכנית להקלה כמותית כבר במהלך השנה הקרובה - האחוז הכי נמוך מאז חודש יולי 2011.

בהודעה שפרסם הפדרל ריזרב בשבוע שעבר עם פרסום הריבית לחודש מארס נכתב שהמצב הכלכלי הקיים עלול לחייב את הפד להשאיר את נריבית ברמתה הנוכחית עד סוף שנת 2014.