רשות ני"ע מקיימת בירור מינהלי נגד בנק לאומי בקשר לאזהרת רווח

הטענות: בזמן הנפקת כתבי התחייבות נדחים הבנק לא גילה את כל המידע שברשותו ■ ל"גלובס" נודע כי הבנק התייעץ מראש עם בנק ישראל בנוגע לפרסום האזהרה ■ שני בכירים תושאלו: הבר ושוורץ ■ אם יימצא אשם - הבנק ייקנס בעד 5 מיליון שקל

רשות ניירות ערך תשאלה בכירים בבנק לאומי - ראש חטיבת כספים וכלכלה, קובי הבר; והחשבונאי הראשי, מנחם שוורץ - לגבי פרסום אזהרת רווח של בנק לאומי בנובמבר האחרון, 4 ימים בלבד לאחר הנפקת כתבי התחייבות של הבנק.

ההנפקה בוצעה ב-14 בנובמבר על-ידי לאומי מימון. חקירת הרשות הוגדרה כבירור מינהלי על-פי חוק אכיפה מינהלית, והבנק עלול לספוג קנס של עד 5 מיליון שקל אם יימצא אשם.

הטענות נגד לאומי הן כי בזמן הנפקת כתבי התחייבות נדחים הבנק לא גילה את כל המידע שברשותו. הפרשה נחשפה הערב (ב') בחדשות ערוץ 2.

ל"גלובס" נודע כי אזהרת הרווח של לאומי פורסמה לאחר התייעצות עם בנק ישראל ועם דודו זקן, המפקח על הבנקים. לאומי פרסם את אזהרת הרווח מיד לאחר שהתגלה לו המידע הרלוונטי - הפסדים פרמננטיים בניירות ערך זרים ואובדן שווי של חברת פרטנר.

גורמים במערכת הבנקאית טוענים כי לאומי פעל כשורה וכהלכה ודיווח על אזהרת הרווח מיד כשהגיע לרשותו המידע, ללא קשר להנפקת כתבי ההתחייבויות הנדחים שאירעה מספר ימים קודם לכן.

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים קיימה רשות ניירות ערך בירור מינהלי בקשר לפרסום אזהרת רווח על-ידי הבנק בנובמבר ובקשר להנפקת כתבי התחייבות נדחים. הבנק מבקש להדגיש כי מדובר בבירור מינהלי ולא בחקירה פלילית. הבנק נהג כשורה ועל-פי דין".

נציין כי רקפת רוסק-עמינח תחליף ב-1 במאי את גליה מאור בתפקיד מנכ"ל לאומי.

מרשות ניירות ערך נמסר כי "הרשות אינה נוהגת להגיב לנושאים הנוגעים לפעילותה בתחום זה".