הממשל בארה"ב יקפיא הבונוסים למנכ"לים של AIG ו-GM

חבילת הפיצויים שיקבלו המנכ"לים של החברות הללו תהיה זהה לחבילה שקיבלו ב-2011 ■ המהלך הזה בא מכיוון שהחברות עדיין לא החזירו את כל הסכומים שקיבלו מהממשל בזמן משבר האשראי

משרד האוצר האמריקני הודיע על הקפאת חבילת הפיצויים לשנת 2012 למנכ"לים בג'נרל מוטורס , AIG ו-Ally Financial מכיוון שחברות אלו קיבלו כספי סיוע בסכומים גדולים מהממשל בזמן משבר האשראי על מנת למנוע את קריסתן. זאת השנה השנייה ברציפות שמשרד האוצר האמריקני מקפיא את חבילת הפיצויים לבכירים בחברות הללו.

בהודעה של משרד האוצר נכתב שכל 3 החברות עומדות בלוחות הזמנים להחזר התשלומים על הסכומים שקיבלו במהלך השנים 2007-2009, אולם הן עדיין נמצאות תחת פיקוח הדוק של הרשויות בארצות הברית שממשיכות לעקוב מקרוב אחרי התשלומים שלהן.

"למרות שהשנה חלו מספר שינויים במרכיבי חבילת הפיצויים שכוללת שילוב של מניות, שכר ומניות מוגבלות לטווח ארוך בעבור המנכ"לים של החברות הללו, אולם הסכום הכללי שהמנכ"לים יקבלו יישאר זהה לזה שקיבלו בשנת 2011", נכתב בהודעה של משרד האוצר.

בהודעה של משרד האוצר נאמר שגם 69 מנהלים בכירים אחרים בחברות הללו ייקבלו קיצוץ של כ-10% בחבילת הפיצויים שלהם ביחס לחבילה שקיבלו בשנת 2011.

הממשל האמריקני הזרים 68 מיליארד דולר לחברת AIG על מנת למנוע את קריסת החברה במהלך המשבר שפקד את ארצות הברית לפני כ-4 שנים. גם ג'נרל מוטורס ואלי פיננשל קיבלו 50 ו-17 מיליארד דולר בהתאמה מקופת הקרן המיוחדת שהוקמה על מנת למנוע את קריסתן של החברות הגדולות במשק האמריקני.

3 החברות הללו היו חלק מקבוצה של 7 חברות שקיבלו את "חבילות הסיוע" הללו מהממשל האמריקני.החברות האחרות שקיבלו סיוע מהממשל היו: סיטיגרופ, בנק אוף אמריקה, קרייזלר פייננשל וקרייזלר גרופ. 4 החברות כבר נמצאת מחוץ לפיקוח של משרד האוצר האמריקני שכן הם שילמו בחזרה את הסכומים שקיבלו במהלך תקופת המשבר.