חשד: הבריח מכשירי סמסונג גלקסי בשווי חצי מיליון שקל

צעיר בן 24 מאפרת חשוד בהברחה של כ-250 טלפונים סלולריים בשווי של למעלה מחצי מיליון שקל, תוך שהוא מצהיר במכס על יבוא ספרים

צעיר בן 24 מאפרת חשוד בהברחה של כ-250 טלפונים סלולריים בשווי של למעלה מחצי מיליון שקל, תוך שהוא מצהיר על יבוא ספרים. החשוד, פנחס ניסנצוויג, נעצר על-ידי רשות המסים ושוחרר הבוקר (ב') ממעצרו בבית משפט השלום ברמלה, תחת מגבלות.

לפני כשבועיים הובא לידיעת יחידת הסמים במכס נתב"ג כי חבילה המכילה "ספרים", שהגיעה לחברת הבלדרות פדקס מארה"ב, מכילה, על-פי החשד, סמארטפונים מסוג סמסונג גלקסי 2S.

בדיקה פיזית של החבילה העלתה כי בתוך שתי אריזות, במשקל כולל של 15 ק"ג, נמצאו כ-60 מכשירי טלפון סלולרי מסוג סמסונג גלקסי 2S. על גבי שטר המטען של האריזות נרשם כי הן מיועדות לחשוד.

שווי הטלפונים שנתפסו הוערך בכ-200 אלף שקל, והמס החל עליהם עומד על סך של כ-55 אלף שקל.

מבקשת שחרורו של החשוד ממעצר בתנאים עולה כי בדיקה שנעשתה בחברת הבלדרות העלתה כי בחודשים מארס ואפריל השנה הגיעו מארה"ב עבור החשוד עוד 5 משלוחים דומים שהכילו, על-פי החשד, טלפונים סלולריים, והוצהרו בהצהרה כוזבת כ"ספרים".

על-פי החשד, החשוד הבריח בדרך זו עד עתה כ-250 מכשירי טלפון סלולרי מהסוגים המתקדמים ביותר, בערך של כ-522,000 שקל.

היום, עם שובו של ניסנצוויג מאיטליה, הוא נלקח לחקירה וסירב לענות לשאלות החוקרים. עם זאת, הוא אישר כי ביקש מחבר לקחת עבורו את שתי החבילות שנתפסו. אותו החבר, כשנאמר לו לפתוח ולאשר את תכולת החבילה, סירב לעשות זאת ועזב את המקום.

החשוד אף מסר כי החבילות הגיעו בעבורו מחבר בניו-יורק, בעל עסק לשיווק מכשירים סלולריים, אשר יצר עמו קשר וטען כי במקום "ספרים" שלח לחשוד חבילה אחרת בטעות.

עם זאת, במהלך החקירה נמצא כי החתימות על טופסי המסירה של החבילות שנמסרו לחשוד בעבר בעברית ובאנגלית, זהות לחתימתו של החשוד.