נעילה שלילית בוול סטריט; נשיא יוון: "אין סיבה לפאניקה"

יוון מדאיגה: בחודש הבא יתקיימו במדינה בחירות חוזרות; כסף רב עוזב את הבנקים במדינה לאור החשש מיציאתה מגוש האירו ■ הצמיחה בגוש האירו ובגרמניה הפתיעה לחיוב ■ הנפט בשפל של 5 חודשים - 94 דולר לחבית

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים ביום מסחר שעבר בין עליות לירידות, על רקע חדשות מעורבות בשווקים: מצד אחד החדשות על הבחירות ביוון ומצד שני נתוני המאקרו החיוביים בארה"ב ובאירופה. באירופה נודע היום כי יוון הולכת שוב לבחירות לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמה על ממשלה. בנוסף, נשיא יוון אמר לראשי המפלגות במדינה כי "המערכת הבנקאית חלשה", שכן עקב החשש מיציאתה של המדינה מגוש האירו סכומי כסף גדולים נמשכים מהבנקים. זירת המאקרו הייתה גדושה היום, כאשר בין היתר התפרסמו מדד המחירים לצרכן והמלאים העסקיים. בזירת המניות, הגיבו הישראליות סלקום, אלביט מערכות ואמפל לדוחותיהן.

באירופה, חדשות מעורבות מכיוון היבשת עמוסת החובות. בגוש האירו הצמיחה נותרה ללא שינוי ברבעון הראשון של 2012, לעומת צפי להתכווצות בכלכלה האירופאית - ולפיכך, היווה הנתון הפתעה חיובית. גם בגרמניה פורסם נתון מעודד, עם צמיחה של 0.5% ברבעון לעומת צפי ל-0.1% בלבד.

מנגד יוון ממשיכה להדאיג את המשקיעים, כאשר הפוליטיקאים במדינה לא הצליחו להסכים על הקמתה של ממשלת אחדות, והמדינה תלך שוב לבחירות, ככל הנראה בחודש יוני. היום, לאחר שהתעתד הנשיא היווני קרולוס פאפוליאס להקים ממשלה טכנוקרטית שלא תכלול נציגים מהמפלגות השונות, הביעו מנהיגי מפלגות את התנגדותם להצעה - וקירבו את יוון בעוד צעד לעבר בחירות נוספות לפרלמנט.

"מתמקדים בבחירות ביוון"

"הנתונים באירופה מספקים הקלה זמנית", אמר מייק לנהוף, מנהל מחלקת המחקר ב-Brewin Dolphin. "השווקים צפויים להתמקד היום בבחירות ביוון. במידה ויהיו חדשות טובות, יהיה סיכוי משמעותי לריבאונד בשוק".

המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בחודש אפריל בשיעור של 0.1%, לאחר עליות חדות יותר בנתון בשלושת החודשים הקודמים. המכירות להוציא סקטור הרכב עלו ב-0.1% גם כן. המכירות הקמעונאיות חשובות ביותר למצב הכלכלה האמריקנית שכן הצרכנות מהווה כ-70% מהתמ"ג בארה"ב. ההאטה בהוצאות היא עוד נתון המצביע על האטה בכלכלה האמריקנית.

מדד המחירים לצרכן לחודש מאי נותר ללא שינוי, כאשר הצפי היה לעלייה קלה של 0.1% לאחר שבחודש הקודם עלה המדד ב-0.3%.

עוד התפרסם היום מדד הייצור של האמפייר סטייט המודד את הפעילות היצרנית במחוז ניו יורק, אשר עלה בחודש מאי ל-17.1 נקודות. צפי האנליסטים עמד על 9.5 נקודות בלבד. בחודש אפריל עמד הנתון על 6.6 נקודות, מה שהיה הרמה הנמוכה מאז נובמבר 2011, וירידה משמעותית לעומת חודש מארס אז עמד הנתון על 20.2 נקודות.

בנוסף התפרסם מדד בשוק הנדל"ן: מדד אמון הקבלנים עלה בחודש מאי לרמתו הגבוהה ביותר מאז פרוץ המשבר הכלכלי על רקע עלייה במכירות הבתים. המדד עלה לקריאה של 29 נקודות לעומת 24 נקודות באפריל, ולעומת צפי לקריאה של 27 נקודות בלבד.

סלקום ואלביט הישראליות במוקד

סלקום דיווחה גם היא על תוצאותיה ברבעון הראשון של שנת 2012 . הכנסות הסתכמו בכ-1.58 מיליארד שקל (427 מיליון דולר), בדומה לאשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-173 מיליון שקל (47 מיליון דולר), צניחה של 43.5% בהשוואה ל-306 מיליון שקל אשתקד.

אלביט מערכות הפתיעה הבוקר את השוק בהציגה רווח נקי של 40.8 מיליון דולר והכנסות של 690.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה - גבוה מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים. הרווח למניה עמד על 96 סנט, בעוד שלפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות בשוק ציפו לרווח נקי של 85 סנט למניה.

לאחר שצנחה יותר מ-14% מאז השיא שרשמה לפני כחודש, אפל כעת זוכה לסקירה שורית במיוחד שמפרסם בנק ההשקעות ברקליס קפיטל. בבנק ההשקעות מותירים את המלצת המניה על "קניה" ואת מחיר העיד על 750 דולר למניה, קרי, פרמיה של 33% מהמחיר שבו נסחרת המניה כיום.

ענקית הקופונים גרופון פרסמה את הדוח הרבעוני השני שלה בתור חברה בורסאית מאז הונפקה בחודש יוני 2011. גרופון דיווחה על רווח תפעולי של 39.6 מיליון דולר. זאת, לעומת הפסד של כ-117 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011, ומעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 32.7 מיליון דולר. בשורת הרווח הנקי רשמה גרופון רווח של 2 סנט למניה, סנט אחד מעל התחזיות, ולעומת הפסד של 41 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. (לסיפור המלא)

פייסבוק: השווי בהנפקה יעבור את רף ה-100 מיליארד דולר

ג'נרל מוטורס הודיעה כי היא תפסיק לפרסם בפייסבוק שכן הרווחים מהרשת החברתית לא עולים יפה.

אמפל של יוסי מימן דיווחה הלילה על הפסד של 215 מיליון דולר, 3.83 דולר למניה, ברבעון הראשון של 2012 לעומת רווח של כ-17 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה הסתכמו הכנסותיה של אמפל בכ-133 מיליון דולר לעומת 136.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]