נעילת שבוע שלילית בבורסה; בוצע עדכון המדדים החצי שנתי

שווייץ הודיעה לקרדיט סוויס כי הוא נדרש להעלות את הלימות ההון שלו - המניה צנחה 8% וגררה את כור לנפילה של 11%

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (ה') בירידות שערים בהמשך לשבוע מסחר שלילי על רקע הסנטימנט השלילי הניכר בשווקים הגלובליים בימים האחרונים, לאור חשש מתגבר כי לאחר חילוץ ספרד וקפריסין באירופה - תהא איטליה הכלכלה השישית אשר תבקש סיוע חיצוני ביבשת. ברקע, חתכו אתמול בסוכנויות הדירוג מודי'ס ואגאן ג'ונס את דירוג האשראי של ספרד, עניין שגרם לתשואות האג"ח שלה לזנק לרמת שיא של 7%. בשעה זו, החוזים בוול סטריט מאותתים על פתיחה יציבה בארה"ב.

נזכיר כי היום בשלב הנעילה נערך עדכון המדדים החצי-שנתי, במסגרתו יצאו ונכנסו מניות מהמדדים השונים בבורסה. לפיכך, החל שלב הנעילה ב-15:55-15:56. בין השינויים הבולטים: הוט נגרעה ממדד המעו"ף ואיזיצ'יפ נכנסה אליו. כמו כן, בבילון , המרכזת עניין רב בשבועות האחרונים, נכנסה למדד ת"א-75.

אירופה תחילה, שם למרות חבילת החילוץ למערכת הבנקאית בספרד, יוצאות סוכנויות הדירוג בשלל מהלכים להורדות דירוג: בפיץ' הורידו דירוג של 18 בנקים בספרד, באגאן ג'ונס וכן במודי'ס הורידו את דירוג האשראי של ספרד (במודי'ס הורידו גם את דירוג קפריסין). התגובה לא איחרה לבוא: תשואות האג"ח הממשלתיות של ספרד זינקו לרמה של 7% - בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה.

מעבר לכך, מתגברות הספקולציות באירופה כי לאחר חילוצה של ספרד והשמועות בדבר סיוע אפשרי לכלכלת קפריסין הקטנה, תדרוש איטליה - הכלכלה השלישית בגודלה באירופה כולה - סיוע חיצוני גם כן, בכדי לשרת את חובותיה.

"בור שוויצרי" לדנקנר

מניות אי.די.בי וכור בשליטת איש העסקים נוחי דנקנר, ריכזו היום עניין, זאת לאחר שממשלת שוויץ הודיעה לבנק ההשקעות קרדיט סוויס (בו מושקע דנקנר) כי הוא נדרש להגדיל את הלימות ההון שלו. בתגובה מניית הבנק צוללת בכ-8%.

חברת נובל אנרג'י והשותפה דלק אנרגיה מקדימות את לוח הזמנים שהציבו והתחילו אתמול להזרים גז טבעי מבאר הפינקלס (Pinnacles) - כמעט חודש מוקדם יותר מלוח הזמנים הצפוי. על אף שבאר הפינקלס מוגבלת יחסית בגודל המשאבים שלה, היא תוכל להציע מענה חיוני בקצב הפקת הגז הנדרש, בדיוק בתקופת הקיץ החמה. (לסיפור המלא)

דלק נדל"ן במוקד לאחר שמחזיקי האג"ח בסדרות השונות של החברה מחריפים את המאבק נגד בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה. כ-70 משקיעים פרטיים המחזיקים כ-50 מיליון שקל גייסו אתמול את עו"ד יהודה רסלר ואת היועץ האסטרטגי מוטי מורל על מנת לגייס מחזיקים נוספים אשר עלולים להיפגע קשות מ"תספורת" של 50% וסעיף "כסא המפלט" המתגבשים בימים אלו.

מניות התקשורת המשיכו לרכז עניין לאור התחרות והרגולציה הגוברת בשוק, וכן על רקע עתירה של התנועה לאיכות השלטון עתרה אתמול לבג"ץ, בבקשה להורות לממשלת ישראל להקים ועדה שתבחן את שאלת האחזקות האלכסוניות בשוק התקשורת. נציין את בזק , הוט, סלקום ופרטנר .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]