הבורסה סגרה בירידות קלות; בזק צנחה 4.5%, סלקום 1.8%

מנהיגי ה-G20 יתכנסו היום ■ דריכות לקראת פרסום תוצאות מבחני הלחץ לבנקים בספרד ■ הפד עשוי להשיק מחרתיים תוכנית הרחבה כמותית שלישית

המסחר בבורסת בת"א נסגר היום (ב') בירידות קלות לאחר יום תנודתי, כאשר אפקט הבחירות ביוון התפוגג במהרה, ובמקום יוון המשקיעים חזרו להתעסק בספרד, שם חצתה תשואת האג"ח ל-10 שנים את רף ה-7% והגיעה ל-7.18%. נזכיר כי הלילה זכו המפלגות היווניות התומכות במדיניות הצנע ובהישארותה של הממשלה בגוש האירו בבחירות. עוד ממתינים היום המשקיעים לחדשות מכיוון שיחת הוועידה של מנהיגי גוש האירו ושל מנהיגי פורום ה-G20, אשר יתכנסו בלוס קאבוס, מקסיקו. מחזור המסחר הסתכם בכ-937 מיליון שקל.

כאמור, תשואת האג"ח ל-10 שנים בספרד חצתה היום את ה-7% ומגבירה את החששות בשווקים שמא המדינה תזדקק לסיוע גדול יותר. ספרד היא הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה ולאחרונה היא סיכמה עם האיחוד האירופי על חבילת סיוע לבנקים שלה בהיקף של עד 100 מיליארד אירו. בשווקים ממתינים בדריכות לפרסום תוצאות מבחני הלחץ שנערכו לבנקים בספרד, ב-21 ביוני.

ומה הלאה? היום מכונסים מנהיגי ה-G20 אך הציפייה הגדולה בשווקים היא למהלכים של בנקים מרכזיים. אנחל גוריה, מזכ"ל ה-OECD, אמר היום כי על הבנק המרכזי האירופי לנקוט "בכל הכלים העומדים לרשותו" כדי להכיל את משבר החוב המתפשט באירופה. בארה"ב, הפדרל ריזרב עשוי להחליט מחרתיים על תוכנית הרחבה כמותית נוספת. (לסיפור המלא)

ביוון התפרסמו הלילה תוצאות הבחירות אשר מצביעות על ניצחון למפלגות התומכות במדיניות הצנע ובהישארותה של המדינה בגוש האירו. החדשה הרגיעה את השווקים ושלחה את בורסות אסיה לעליות, בעוד מנהיגי גוש האירו צפויים לדון היום בשיחת ועידה בהשלכות התוצאות על כלכלת היבשת. עם זאת, כאמור, העלייה בתשואות האג"ח של ספרד מכבידה על הסנטימנט החיובי.

מחלקת המאקרו והאסטרטגיה של אקסלנס מעריכה כי למרות הבחירות ביוון שהסתיימו בניצחון של המפלגות התומכות בצעדי הצנע, "נקבל רגיעה מיוון עד הפעם הבאה. בהמשך אנו מעריכים שהיא תצא מהגוש. בתקופה הקרובה עיני המשקיעים צפויות לחזור לכיוון ספרד ואיטליה ולבעיות האמיתיות בגוש האירו".

עוד צפויים היום להתכנס מנהיגי פורום מדינות ה-G20 כדי לדון במצבה העגום של הכלכלה העולמית, ולתת דגש מיוחד על בעיית משבר החובות הריבוניים באירופה. זאת, במסגרת כינוס בן יומיים בלוס קאבוס, מכסיקו. נזכיר כי בכיר בפורום רמז ל"רויטרס" בשבוע שעבר כי "בנקים מרכזיים מתכננים פעולה משותפת לאספקת נזילות", בהתבטאות שהקפיצה את המדדים בוול סטריט לקראת הנעילה ביום ו' האחרון.

בארה"ב, ממתינים המשקיעים להודעת הריבית של ועידת השוק הפתוח של ה'פד' ביום רביעי הקרוב. התקווה: יו"ר ה'פד' בן ברננקי ירמוז או אף יכריז על תוכנית חדשה של רכישות אג"ח (QE3), שלפי הערכות כלכלנים עשויה להזניק את השווקים.

מניות התקשורת במוקד; קשיים בעסקת סקיילקס

מניות התקשורת ריכזו עניין לאחר שוועדת הכלכלה אישרה אתמול את הרפורמה בציוד קצה סלולרי של שר התקשורת. נציין את סלקום , פרטנר ובזק . היום הודיע משרד התקשורת כי בכוונתו לחייב את חברות הסלולר לאפשר ניוד מספרים של לקוחות באופן מיידי, ולא בהמתנה של 3 שעות. לפי הודעת המשרד, ובהתחשב בתחרות הגוברת בשוק הסלולר, הוא יעדכן את תכנית הניידות על מנת לשפר את השירות ללקוחות המבקשים להתנייד מחברה לחברה.

רציו , אבנר ודלק קידוחים מדווחות הבוקר על סיום מבני ההפקה ב"לוויתן 1". במסגרת הדיווח עדכנו השותפויות על איכות הגז וקצב הזרימה שלו.

גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז' פרסם היום עדכון להמלצתו על כיל עם המלצת "קניה" במחיר של 56 שקל.

שבועיים לאחר חתימת ההסכם למכירת מניות השליטה בסקיילקס (75%) על-ידי סאני של אילן בן דב לחברת האצ'יסון הסינית, מציבים מחזיקי האג"ח של סקיילקס מכשול נוסף בפני השלמת העסקה: מחזיקי האג"ח הארוכות של החברה מעריכים כי הסיכוי שיקבלו את מלוא כספם חזרה קלוש, ולכן פועלים למנוע את התשלום הקרוב (ב-1 ביולי) לאג"ח הקצרות, בעלות הביטחונות בהיקף של כ-170 מיליון שקל.

דלק נדל"ן המשיכה לרכז עניין על רקע הדיונים המשפטיים בין נושיה לנציגי החברה סביב הסדר החוב שנקבע. אתמול נודע כי התיק המדובר, אשר היה בטיפולה של השופטת ורדה אלשיך, עבר לשופטת דניה קרת-מאיר מבית המשפט הכלכלי בתל-אביב. (לסיפור המלא)

אפריקה ישראל במוקד לאחר שהצעת הרכש שלה לאג"ח כ"ו כשלה בשל היענות נמוכה של המחזיקים - והחברה משכה את תשקיף המדף שפרסמה בעניין.

דלק ישראל במוקד לאחר שמידרוג הורידה אתמול את דירוג האג"ח שלה בשתי דרגות, לרמה של Baa1, המשקפת חוב בעל סיכון אשראי מתון, ואופק הדירוג עבר מ"שלילי" ל"יציב". "הורדת הדירוג נובעת מהערכתנו כי יקשה על החברה לשוב לרמת הרווחיות שאפיינה אותה בעבר, ולשקם במידה משמעותית את יחסי הכיסוי, אשר אינם תואמים עוד את הדירוג הקודם", לשון הודעת מידרוג.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]