לורד סנדוויץ' תובעת 1.1 מיליון שקל מקבוצת תנובה

טוענת: "תנובה הפכה את לורד סנדוויץ' ל'בת חסותה', תוך הוצאת הניהול הכספי מידיה ושליחת יד בכספיה שלא כדין - והכול בידיעה מלאה וללא חשש"

"תנובה הפכה את לורד סנדוויץ' ל'בת חסותה', תוך הוצאת הניהול הכספי מידיה ושליחת יד בכספיה שלא כדין, והכול בידיעה מלאה וללא חשש" - כך טוענת חברת לורד סנדוויץ' בתביעה בהיקף של כ-1.1 מיליון שקל שהגישה אתמול (ג') לבית משפט השלום בתל-אביב נגד קבוצת תנובה.

הרקע לתביעה הנו הסכם שיתוף-הפעולה שנחתם בין תנובה לבין לורד סנדוויץ', העוסקת בשיווק ומכירה של כריכים הן לשוק המוסדי והן לשוק הקמעונאי. שיתוף-הפעולה בין החברות נוצר בנובמבר 2006, במסגרתו הצטרפה לורד סנדוויץ' למערך ההפצה של תשלובת החלב של תנובה, אך בשנת 2009 הודיעה תנובה ללורד סנדוויץ' על הפסקת יחסי המסחר ביניהם.

בתביעתה טוענת לורד סנדוויץ', באמצעות עו"ד אילן שמעוני, כי במסגרת שיתוף-הפעולה הוסכם כי תנובה תספק שירותי הפצה של כריכי לורד סנדוויץ' לחנויות נוחות ברחבי הארץ, בתמורה לעמלות של 20%-22% מהמחירון שהוסכם ביניהן לשוק הכללי. עמלות אלה, נטען, קוזזו על-ידי תנובה מהכספים שאותם קיבלה בעבור הכריכים מחנויות הנוחות. כך, הלכה למעשה, כותבת חברת הכריכים בתביעתה, "שלטה תנובה בהכנסות, כאשר לורד סנדוויץ' נותרה תלויה בה".

בשנת 2007 התקשרה לורד סנדוויץ' עם רשת חנויות הנוחות yellow בהסכם למכירת כריכי החברה בסניפיה, ובעקבות שיתוף-הפעולה שלה עם תנובה, נטען בתביעה, נאלצה לורד סנדוויץ' לשלם לתנובה עמלות בגין מכירת מוצריה ל-yellow.

בתביעה נטען כי בין הצדדים הוסכם כי ההתחשבנות בין תנובה ללורד סנדוויץ' תיערך על בסיס מחירון yellow. ואולם לורד סנדוויץ' גילתה כי במסגרת זו קיזזה תנובה סכומים שעמדו לזכותה.

מתנובה נמסר: "לא קיבלנו את התביעה, ולא נוכל להגיב עליה. תנובה לא מנהלת את מערכת היחסים העסקיים שלה בתקשורת".