אגודת העיתונאים לרשות השידור: לבטל את מינוי זליג רבינוביץ'

טוענת כי מינויו של עוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור נעשה בניגוד לדין ■ עוד דורשת האגודה כי הנהלת הרשות תחשוף בפניה את שכרו של רבינוביץ'

אגודת העיתונאים בתל-אביב דורשת לבטל את מינויו של עוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור, זליג רבינוביץ', שנעשה לטענתם בניגוד לדין. עוד דורשת האגודה כי הנהלת הרשות תחשוף בפניה את שכרו של רבינוביץ' ותודיע אם שכר זה אושר על-ידי משרד האוצר.

האגודה, באמצעות עו"ד אילן בומבך, שלחה ביום חמישי מכתב ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ומנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, ובו היא מתרה כי אם לא יבוטל המינוי של רבינוביץ' בתוך 14 יום, תפנה האגודה לבית המשפט ולנציבות שירות המדינה על מנת למצות את טענותיה.

כפי שנחשף ב"גלובס", רבינוביץ' מונה לתפקיד "עוזר בכיר" למנכ"ל ללא עמידה בתנאי הסף לתפקיד, המוגדרים בתקנות נציבות שירות המדינה, הכוללים בין היתר תואר ראשון. עוד נחשף כי מנכ"ל רשות השידור ביקש מהוועד המנהל להעלות את שכרו של רבינוביץ' ל-90% משכר מנכ"ל - בקשה שלא אושרה לבסוף.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "שכרו של מר רבינוביץ' הוא באישור הממונה על השכר באוצר, והוא נמוך ב-30% אילו היה עובד בתפקיד אחר ברשות השידור. זאת, בהתחשב בשעות העבודה שהוא נותן לטובת רשות השידור. רבינוביץ' הוא איש רב-פעלים, ומנכ"ל רשות השידור מעריך ומוקיר את כישרונותיו הרבים ואת תרומתו יוצאת הדופן ברשות השידור בפרט והשידור הציבורי בכלל".