חברים במליאת רשות השידור: למנות מחליף לזליג רבינוביץ'

זאת עקב החלטת ביה"ד כי רבינוביץ' לא יעסוק ברפורמה עד לדיון נוסף בנושא

האם הרפורמה ברשות השידור תיתקע בעקבות החלטתו של בית הדין לעבודה בירושלים אתמול (ד'), לפיה מנהל הרפורמה ברשות, זליג רבינוביץ', לא יוכל לעסוק בנושא זה עד לדיון בספטמבר?

ל"גלובס" נודע כי חברים במליאת הרשות מתכוונים לדרוש ממנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, למנות לאלתר מנהל רפורמה קבוע במקום רבינוביץ' ולא להמתין לפסיקה בעניינו. זאת, מאחר שהרשות נכנסת לתקופה קריטית מבחינת יישום הרפורמה, שאמורה להיחתם ב-5 באוגוסט.

השבוע האחרון הוא אולי השבוע הקשה ביותר בקדנציה של מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם. ההחלטה למנות את מנחם בן כמגיש מאזן לקרן נויבך בתוכנית "סדר יום" בתחילת השבוע הסבה נזק תדמיתי ותקשורתי לרשות; ועדת האתיקה תקפה את המנכ"ל באופן אישי ביום ראשון ואמרה כי היא רואה בחומרה את התנהלותו בעניין "סדר יום"; יומיים לאחר מכן קבע בית הדין לענייני עבודה כי החלטת בן-מנחם שלא למנות את איתי לנדסברג למנהל מחלקת התעודה הייתה "נגועה בחוסר תום-לב", וכי "יחסי העבודה ברשות השידור אינם מתוקנים דיים".

לבסוף, בהחלטה שהתקבלה אתמול בבית הדין לעבודה בירושלים נשללו למעשה כל סמכויותיו של עוזרו של בן-מנחם, זליג רבינוביץ', ונקבע כי בנוסף לרפורמה הוא לא יוכל לעסוק בענייני ניהול ומינויים עד דיון בעניין בספטמבר.

"ריח ציבורי רע"

גורמים בכירים ברשות השידור אמרו היום (ה') ל"גלובס" כי "תוכן ההחלטה של בית הדין לעבודה מאתמול מדיף ריח ציבורי רע מאוד, כולל אמירות קשות מאוד נגד אופן ההתנהלות של הרשות".

הדיון בבית הדין חשף את המאמצים שעשו בהנהלת הרשות, באוצר ובלשכת ראש הממשלה, כדי לאשר את מינוי רבינוביץ' לתפקידים שונים ולהעניק לו שכר חריג הגבוה ב-52% מזה שהוא זכאי לו, כפי שנחשף בעבר ב"גלובס".

במכתבים מאת הממונה לשעבר על השכר באוצר, אילן לוין, שנחשפו בדיון נכתב, כי "הבקשה לשלם לרבינוביץ' 90% משכר המנכ"ל אינה מבוססת על אדנים מוצקים... עולה חשש כבד כי בקשת הרשות אינה מבוססת, כי לא פורט בה מה היא השכלתו, מהו ניסיונו הניהולי ומהי מידת התאמתו לשמש בתפקיד".

למרות זאת, הוסיף לוין במכתב לבן-מנחם כי "מתוך בחינת האמור במכתבך, כמו גם מכתבו של הראל לוקר, מנכ"ל לשכת ראש הממשלה, בנוגע לנחיצות והדחיפות במינוי של רבינוביץ' כמרכז הרפורמה, ובעקבות הפניות הרבות של יו"ר הרשות בעניין ובתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, הריני לאשר את העסקתו של רבינוביץ' בחוזה אישי כמשרת אמון של מנכ"ל הרשות".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "לכשתגיע, אם תגיע, בקשה שכזו - נדון בה".