ביה"ד: זליג רבינוביץ' לא יעסוק ברפורמה ברשות השידור

בדיון תוארו המאמצים שעשו רשות השידור, האוצר ולשכת רה"מ כדי לאשר לרבינוביץ' שכר חריג הגבוה ב-52% מזה שהוא זכאי לו, כפי שנחשף ב"גלובס"

מכה נוספת להנהלת רשות השידור בבית הדין לעבודה: מנהל הרפורמה ברשות השידור, זליג רבינוביץ', לא יוכל לעסוק בענייני הרפורמה - כך החליט היום (ד') בית הדין לעבודה בירושלים. כל זאת עד לדיון בעתירה של אגודת העיתונאים בתל-אביב נגד מינויו של רבינוביץ', שיתקיים בספטמבר.

יש לציין כי רבינוביץ' עצמו לא התייצב לדיון אלא בחר לטוס לאולימפיאדה בלונדון, למרות שזאת אמורה להיפתח רק בעוד יומיים.

בהחלטה שהתקבלה היום בין הצדדים וקיבלה את אישור בית הדין הוחלט כי רבינוביץ', עוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור ומנהל הרפורמה, לא יוכל לעסוק בענייני ניהול ומינויים וכן לא יוכל לעסוק בכל הקשור למבנה רשות השידור החדש, שנקבע במסגרת הסדרי הרפורמה.

מעבר לשורה התחתונה המצוינת לעיל, הדיון היום בבית הדין חשף באופן יוצא דופן את המאמצים האדירים שעשו אנשי הנהלת רשות השידור, משרד האוצר ולשכת ראש הממשלה כדי לאשר לזליג רבינוביץ' שכר חריג ביותר, הגבוה ב-52% מזה שהוא זכאי לו, כפי שנחשף בעבר ב"גלובס".

בטווח הקצר, ההחלטה שהתקבלה היום מציגה באור תמוה את החלטתה של רשות השידור לשלוח את רבינוביץ' לאולימפיאדה בלונדון, שכן בית הדין אינו מתיר לו כאמור לעסוק בענייני ניהול.

"נורא מוזר שהנהלת הרשות החליטה להטיס את רבינוביץ' לאולימפיאדה, למרות שהיא ידעה שיש דיון בנושאים כל-כך חמורים", אמר גורם ברשות השידור ל"גלובס". "עוד יותר מוזר שהוא אמור לחזור לכמה ימים בתחילת אוגוסט, במטרה להשתתף במעמד החתימה על הרפורמה, ואחר-כך לחזור לאולימפיאדה. אבל עכשיו, כאשר אסור לו לעסוק בניהול, לא כל-כך ברור למה צריך לבזבז את כספי המסים על 4 טיסות מישראל ללונדון וחזרה".

"לא ברורה מידת התאמתו לתפקיד"

במכתב של הממונה על השכר לשעבר, אילן לוין, שנחשף בדיון, עלו החששות והתהיות לגבי גובה שכרו של רבינוביץ' ועצם המינוי עצמו.

כפי שנחשף ב"גלובס", הנהלת רשות השידור פעלה להשיג לרבינוביץ' שכר בגובה 90% משכרו של מנכ"ל הרשות. משמעות הדבר, כפי שפורסם אז, היא ששכרו של רבינוביץ' אמור היה לחרוג ב-52% מזה שמשרד האוצר התיר לו.

"עולה חשש כבד כי בקשת הרשות אינה מבוססת, כי לא פורט בה מה היא השכלתו, מהו ניסיונו הניהולי ומהי מידת התאמתו לשמש בתפקיד", כתב אילן לוין.

בדברים אלה התכוון לוין לדברים אחרים שנחשפו ב"גלובס", לפיהם רבינוביץ' אינו עומד בתנאי הסף לתפקיד עוזר בכיר למנכ"ל, כפי שמוגדר בתקנות נציבות שירות המדינה, שכן הוא חסר תואר ראשון.

עוד נחשף במכתבו של לוין כי בעוד שמנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, ביקש למנות את רבינוביץ' למנהל הרפורמה במינוי אישי, לוין עצמו כתב כי הוא ביקש מהרשות להבהיר מדוע לא נערך מכרז לתפקיד כה בכיר ומשמעותי.

גם תשובת פרקליטות המדינה חשפה מספר אי-סדרים בכל הנוגע לשכרו ואישור שכרו של רבינוביץ'. "נסיבות מינויו של רבינוביץ' אינן ידועות באופן מדויק למדינה... ב-29.4.12 התקבל התקבל מכתבו של מנכ"ל רשות השידור, ובו הסבר ופירוט בדבר הצורך במינוי רבינוביץ' לתפקיד מרכז הרפורמה. מכתב זה לא הסביר ולא פירט לעומקם של דברים מהי השכלתו, מהו ניסיונו הניהולי ובהתאם מהי מידת התאמתו לתפקיד... השתלשלות העניינים המתוארת העלתה בעיני הממונה על השכר חשד כי הבקשה לשלם לרבינוביץ' 90% משכר המנכ"ל אינה מבוססת על אדנים מוצקים".

לחצים של מנכ"ל משרד ראש הממשלה לאשר את המינוי

ממכתבו של לוין עלה כי רק בעקבות הלחצים מצד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, ויו"ר רשות השידור, אמיר גילת, אושר לרבינוביץ' שכר בגובה 28 אלף שקל, כגובה קודמתו בתפקיד זה.

לרבינוביץ' הוצע לחתום על חוזה בכירים - אך ללא הבטחה כי תישמר לו הקביעות של משרתו הקודמת. יחד עם זאת, פרקליטות המדינה הדגישה כי המינוי והשכר תלויים בתקינותו. רבינוביץ' סירב להצעה.

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", מאז נכנס לתפקידו מונה רבינוביץ' למספר תפקידים חדשים ללא מכרז: מנהל הרפורמה - תפקיד שמופיע היום לראשונה בהודעת דוברות רשות השידור; ראש צוות ההקמה של ערוץ החדשות החדש; ראש צוות ההקמה של חטיבת הניו-מדיה; ממלא-מקום מנהל הערוץ הראשון; דירקטור בקרן "ידע" המשותפת לעיתונאי הרשות ולהנהלה; נציג המנכ"ל לשיחות עם הוועדים ברשות השידור; וראש המשלחת של רשות השידור לאולימפיאדה.

אגודת העיתונאים, באמצעות עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן, טענה כי רבינוביץ' אינו יכול לשאת בתפקידים אלה, שכן תקנות נציבות שירות המדינה אוסרות על עוזר בכיר למנכ"ל לעסוק בענייני כוח-אדם.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנו מקבלים את החלטת בית הדין, ונעביר את תגובתנו בהמשך הדיונים".

צרו איתנו קשר *5988