דיוויד רוזנברג: התנהלות נורמלית תביא לצמיחה של 8%

האנליסט הבכיר דייויד רוזנברג טוען כי הפקטור מאחורי העליות בשווקים לאחרונה הוא - באופן פרדוקסלי - שטף החדשות הרעות, שמעלות את מפלס הציפיות להתערבות של ה'פד' ■ מעריך: "יש הרבה יותר סיכון מפוטנציאל חיובי"

הצמיחה הכלכלית בארה"ב איטית בהרבה מכפי שהיא אמורה להיות במצב של התאוששות נורמלית, למרות חבילות התמרוצים של הפדרל ריזרב והממשלה, כך אמר היום (ה') ל-CNBC דייויד רוזנברג, אנליסט ראשי בגלוסקין שף.

רוזנברג מדגיש כי על המשקיעים להבין כי עם צמיחה של 1.5% בארה"ב וההאטה בסין ואירופה, מדובר בקצב התאוששות מדאיג בהתחשב בעובדה שהמיתון הסתיים, מבחינה טכנית לפחות, לפני שלוש שנים.

"הסיפור הכללי הוא שעם ההתערבות המסיבית של ממשלת ארה"ב והפדרל ריזרב, הם אכן הצליחו לחסל את המיתון הגדול באמצע 2009", אמר רוזנברג, "אך המציאות היא שלא הייתה לנו ממש התאוששות, לפחות בכלכלה. ובהתחשב במה שמצפה לנו, אני חושב שיש הרבה יותר סיכון מאשר פוטנציאל חיובי".

באשר לשוק המניות, רוזנברג טוען כי מחירי המניות הפכו להיות תלויים כמעט לגמרי במדיניות המוניטרית של ה'פד' ובתוכניות כמו הקלה כמותית. לראיה, השוק צומח בקצב שנראה לא תואם לגמרי את קצב ההתאוששות. מדד ה-S&P500 צמח ב-11.5% עד כה השנה. רוזנברג מציין כי המצב הגיע לכדי כך שכשיש נתונים גרועים השוק מריע - כי הוא מצפה לצעדים מקלים מצד ה'פד'.

"אנחנו שוב במצב בו עבור שוק המניות חדשות רעות הן חדשות טובות - כי אנחנו הולכים לקבל עוד תמרוץ שידחוף את מחירי המניות למעלה, לפחות בטווח הקצר", הוא אמר. "זה הפקטור המשמעותי מאחורי התאוששות שוקי המניות בעולם בחודש האחרון".

רוזנברג מעריך כי במצב נורמלי, בו המאזן של ה'פד' לא ישולש בשל הורדת שיעורי הריבית וכספים לא יוזרמו לכלכלה כמו מים, "נראה צמיחה של 8%. כרגע אנחנו בקושי רואים צמיחה של 2%".