אפריקה נכסים הפסידה 23.2 מיליון שקל ברבעון השני

זאת בעיקר בשל הפחתה שביצעה בשל ירידה בשווי ההוגן של נכסים בישראל

אפריקה נכסים , מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, הפסידה 23.2 מיליון שקל ברבעון השני של השנה לעומת הפסד של חצי מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל הפחתה בשווי נכסיה.

מהדוחות הכספיים שפרסמה הבוקר (ד') החברה עולה כי ההכנסות מהשכרת נכסים עלו ב-7%, אולם ירידה חדה של 74% בהכנסות מעסקאות בנייה ומקרקעין פגעו בהכנסות הכלליות והורידו אותן ב-22% ל-91.7 מיליון שקל. הוצאות החברה הצטמקו ב-17% והסתכמו ב-45.9 מיליון שקל. הרווח התפעולי נפל ב-26.6% ל-45.8 מיליון שקל.

החברה מסבירה בדוחות כי היא "רשמה ירידה בשווי הוגן נדל"ן להשקעה בהקמה בגין קרקע באיזור הרג"מ בסך של כ- 11 מיליון שקל, הנובעת מכך שוועדת משנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית מרכז קיבלה החלטה בקשר לקרקע ברג"מ, שעניינה ביטולה של החלטה קודמת של מליאת הועדה המחוזית מרכז, על שינוי השלביות במתחם הקרקע בו מתוכננת, בין היתר, הקמת הפארק הלוגיסטי. כפועל יוצא מהחלטתה של ועדת המשנה כאמור, נדחה מועד תחילת פיתוחו של הפארק הלוגיסטי. כמו כן, רשמה החברה ירידה בשווי ההוגן בגין קרקע באיזור פתח תקוה בסך של כ-4.9 מיליון שקל וזאת עקב הפרשה שביצעה החברה למיסים שצפויים לחול על הקרקע".

אבי ברזילי, משנה למנכ"ל אפריקה נכסים ומנכ"ל אפי אירופה, מסר כי "כתוצאה ממספר אירועים חד-פעמיים נאלצה החברה להפחית כ-16 מיליון שקל משוויים ההוגן של נכסים שבבעלותה (בעיקר קרקעות בישראל) וכתוצאה מכך נרשם הפסד בשורה התחתונה. אנו ממשיכים לפעול בקצב מואץ בפעילות הפיתוח בארץ ובאירופה על מנת להשביח את הקרקעות אשר בבעלות החברה תוך הפיכתן לנכסים אשר יניבו בעתיד הקרוב הכנסות וייצרו תזרים מזומנים משמעותי תוך הצפת הערך הגלום בהן. אנו מצפים לראות פירות ראשונים לאסטרטגיה זו כבר בתקופה הקרובה על רקע השלמתם של בנייני המשרדים בבוקרשט ובפראג ולקראת סוף השנה הבאה גם מהפרויקטים הנוספים אותם מפתחת החברה באירופה".