"ידיעות" תקים בניין בראשל"צ בכ-100 מיליון שקל

מטרת התוכנית היא למזג את מערכות "ידיעות אחרונות", ynet ו"כלכליסט" ■ הקבוצה טרם העבירה תוכנית מפורטת אך כבר קיבלה היתר חפירה ודיפון

עיתון "ידיעות אחרונות" מתכנן לבנות בניין משרדים בשטח בית הדפוס שלו בראשון-לציון, לצורך מיזוג המערכות של "ידיעות", ynet ו"כלכליסט" - כך נודע ל"גלובס". לפי ההערכות בענף, עלות בניין כזה נאמדת ב-90-110 מיליון שקל.

כזכור, בחודש שעבר פורסם כי עיתון "ידיעות אחרונות" נערך לגל פיטורים של עשרות עיתונאים, כולל במערכות "כלכליסט" ואתר ynet, וכי במסגרת הצעד לחיסכון כספי תעביר קבוצת "ידיעות אחרונות" את כל מערכות הקבוצה לבניין אחד בראשון-לציון.

ל"גלובס" נודע כי הקבוצה מתכננת לבנות בניין בשטח 20-22 אלף מ"ר בנוי בשטח בית הדפוס של העיתון, בין הרחובות אצ"ל, עליית הנוער והכשרת היישוב בראשון-לציון.

עוד נודע כי למרות כוונות של הקבוצה לבניית בניין משרדים במגרש, היא טרם הגישה תוכנית מפורטת או בקשה להיתר בנייה. עם זאת, הקבוצה כבר קיבלה היתר חפירה ודיפון בחלק מהחלקות שהיא מחזיקה בכתובות אלה.

הבנייה תחל, ככל הנראה, בתוך שנים אחדות, בהתחשב בזמן ההמתנה להיתר בנייה מיום הגשת הבקשה. מרגע קבלת היתר הבנייה תצטרך הקבוצה לבנות בתוך 3 שנים - משך תוקפו של היתר בנייה מרגע הנפקתו.

תוכנית על מגרש "ידיעות אחרונות"

מערכת "ידיעות אחרונות" יושבת היום בבית "ידיעות אחרונות" בין רחוב מוזס ודרך מנחם בגין בתל-אביב, סמוך למגדלי עזריאלי, ומערכת "כלכליסט" יושבת בבניין "פרויקט הכיכר" ברחוב הברזל שברמת-החי"ל בתל-אביב. מערכת ynet יושבת בבית קדמת איילון שברחוב קרמניצקי בתל-אביב.

על מגרש בית "ידיעות אחרונות" בתל-אביב חלה תוכנית לבניית מגדל של עד 53 קומות במסגרת תוכנית מרכז העסקים הראשי (מע"ר) הצפוני של תל-אביב. לפי תוכנית העיצוב האדריכלי, שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ב-2011, המבנה הקיים במגרש ייהרס, ובמקומו ייבנה מגדל שיכלול כ-31 אלף מ"ר לתעסוקה ו-9,172 מ"ר למגורים. שטחי התעסוקה ישולבו ב-20 קומות לפחות, מקומה 5 עד קומה 24, ושטחי המגורים ישולבו מהקומה ה-26 ומעלה, שם ניתן יהיה לשלב גם שטחי מלונאות.

בשנים האחרונות בוצעו כמה עסקאות בשטחי ציר המע"ר הצפוני, שבין נתיבי איילון ממזרח ודרך מנחם בגין במערב, כולל מגרש המחלבה שתנובה מכרה בשנה שעברה ב-565 מיליון שקל, מתחם אולמי בית רסיטל שקבוצת חג'ג' חתמה על אופציה לרכישתו לפי שווי 91 מיליון שקל, והמתחם של קופת-חולים כללית, שהעמידה לאחרונה למכירה.

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה.