הדובים ישתלטו על ת"א? יתרות השורט במעו"ף גדלו ב-40%

מנתוני יתרות השורט שפרסמה הבורסה לניירות ערך, עולה כי המשקיעים הגדילו את יתרות השורט על המניות הנסחרות במדד המעו"ף לרמה של כ-1.245 מיליארד שקל בשבוע שהסתיים ב-16 לאוגוסט

אומנם נתוני הלמ"ס שפורסמו לפני מספר ימים הראו כי חל גידול בצמיחה של המשק ברבעון השני של 2012, אך נראה כי המשקיעים בבורסה של ת"א לא התרשמו מנתון זה ודווקא הגדילו את פוזיצייות השורט שלהם. קרי, יותר משקיעים מאמינים כי השוק המקומי ימשיך לרדת בתקופה הקרובה.

מנתוני יתרות השורט שפרסמה הבורסה לניירות ערך, עולה כי המשקיעים הגדילו את יתרות השורט על המניות הנסחרות במדד לרמה של לכ-1.245 מיליארד שקל בשבוע שהסתיים ב-16 לאוגוסט, גידול של כ-40% לעומת יתרות שורט של כ-887.4 מיליון שקל בשבוע הקודם.

עוד עולה מהנתונים כי יתרות השורט על כלל המניות הנסחרות בבורסה גדלו בכ-5% ל-12.978 מיליארד שקל, זאת לעומת 12.377 מיליארד שקל בשבוע הקודם.

נזכיר כי שורט (מכירה בחסר) היא פעולה שבה המשקיעים מוכרים נכסים שאין ברשותם, (ע"י השאלה מבעלי הנכס), ולאחר מכן רוכשים בחזרה את הנכסים במטרה להרוויח מהירידות בערכם. יש לציין כי המוסדות הפיננסים וגופי ההשקעות דורשים בטחונות יחסית גבוהים מהמשקיעים המעוניינים לבצע פעולה זו.

המשקיעים הגדילו את יתרות השורט של שותפות חיפושי הגז והנפט אבנר בכ-51% לרמה של 9.2 מיליון יחידות ואילו יתרות השורט על מניית שטראוס גדלו בכ-114% ל-223.2 אלף יחידות. המשקיעים מאמינים בירידות גם בפרטנר , שיתרות השורט שלה גדלו בשבוע החולף בכ-16% לכ-1.4 מיליון יחידות וגם במלאנוקס , שיתרות השורט עליה גדלו בכ-46% לכ-286 אלף יחידות.

בועד משבר החוב גואה באירופה, הענקית הסינית מאטה, ארה"ב מצויה בכלכלת בחירות ובמשק המקומי סובל מעלייה בגרעון, גל התייקרויות, קיצוצים והעלאות מסים, המשקיעים בישראל הדירו את רגליהם מהבורסה וגרמו לצניחה של עשרות אחוזים במחזורי המסחר. לכן, נשאלת השאלה האם סוחרי השורט והמשקיעים המוסדיים מאמינים כי גל ירידות לפנינו ולכן הגדילו את החשיפה לשורט, אם כאמצעי השקעה ואם כאמצעי גידור?