עופר עיני לעובדי ערוץ 10: "תתעלמו ממכתבי הפיטורים"

יו"ר ההסתדרות: "אני מנחה אתכם באופן ברור לא ללכת לקבל מכתב ולא ללכת לשימוע. האינטרס שלנו ושל ההנהלה לא חופף" ■ "לא ניתן שיסגרו פה ערוץ"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נרתם היום (ג') לעצור את שעון החול האוזל של ערוץ 10. "ההסתדרות לא תיתן שערוץ 10 ייסגר. בשביל 40 מיליון שקל רוצים לסגור ערוץ? זאת שערורייה" - כך אמר היום עיני במפגש שאליו הגיעו כ-300 מעובדי ערוץ 10, ובהם הטאלנטים הבכירים ירון לונדון, מוטי קירשנבאום, עמנואל רוזן, דני רופ, תמר איש-שלום ואושרת קוטלר, מנכ"ל חברת החדשות אורי רוזן, כל סמנכ"לי הערוץ ואחרים.

כפי שפורסם היום לראשונה ב"גלובס", ההערכה היא כי ההסתדרות תממן את חובות ערוץ 10 למדינה, העומדים על כ-45 מיליון שקל.

"אין שום סיבה נראית לעין שהממשלה לא תדחה את התשלום כדי לשמור על פרנסה של מאות ואלפי עובדים. זו חובתה של הממשלה", אמר עיני.

עיני פנה לעובדים ואמר כי "הערב מתוכננת ישיבת דירקטוריון, ואני מבין שהם יפטרו 150 עובדים. שאף אחד לא ילך לקבל מכתב שימוע לפני פיטורים".

"תתעלמו מהחלטת ההנהלה", המשיך עיני, "אני מנחה אתכם באופן ברור לא ללכת לקבל מכתב ולא ללכת לשימוע. האינטרס שלנו ושל ההנהלה לא חופף עכשיו. אני לא רוצה לפרט מה, אבל אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי שלא יסגרו פה ערוץ".

בתחילת המפגש עדכן מנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן, את הנוכחים בדבר הפגישה שהתקיימה כמה שעות קודם לכן עם שר התקשורת, משה כחלון; הרפרנטית לענייני תקשורת באוצר, יעל מבורך; ונציגו של רון לאודר וסגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב. ל"גלובס" נודע כי לא חלה התקדמות כלשהי במהלך הפגישה, וכי באוצר אמרו כי יבחנו את הדברים.

לאחר דבריו של הלדמן, הציג מתן חודורוב, נציג העובדים בוועד, את מצבו של הערוץ ואת מצבם של העובדים, לאור ההתפתחויות האחרונות שעליהן דווח בהרחבה בתקשורת בימים האחרונים.

העובדים מפחדים מהתרחיש, שפורסם לראשונה ב"גלובס" לפני כשבוע וחצי, של פיטורים המוניים של כ-150 עובדים המועסקים בתוכניות היומיות של ערוץ 10 וכן של סגירת התוכניות עצמן.

האסיפה התפזרה לאחר חצי שעה, אז התכנסו לישיבה נציג ארגון העיתונאים, ועד העובדים של הערוץ ועופר עיני, לישיבה שמטרתה גיבוש המשך התנהלותם.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" בשבוע שעבר, בשיחות שהתקיימו בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני לעובדי ערוץ 10, כי הוא יטפל באופן אישי ומיידי בסכנת הסגירה המרחפת מעל הערוץ".

עיני הבטיח כי יעשה "כל שביכולתו להגנה על מקור הפרנסה של אלפי עובדים התלויים בערוץ, במישרין ובעקיפין". עוד אמר עיני כי יפעיל את כל כובד משקלו בעניין כולל פגישה עם כל הגורמים הרלוונטיים בממשלה.

כזכור, לפני כחצי שנה הצטרפו עובדי הערוץ להסתדרות במסגרת ארגון העיתונאים.

"מסע דיסאינפורמציה"

בתוך כך, בערוץ 10 יוצאים היום נגד מה שהם מכנים "מסע הדיסאינפורמציה המתנהל נגדם בימים האחרונים". לטענתם, בימים האחרונים פוליטיקאים זורים מלח בעיניי הציבור ומטעים אותו לחשוב שערוץ 10 אינו מעוניין לשלם את חובותיו. "כל בקשתנו היא להמשיך לשלם את חובנו זה בתשלומים", מבהירים בערוץ.

מנהל בכיר בערוץ 10 הפנה אצבע מאשימה כלפי הזכייניות המתחרות, ש"רואות בהצלת הערוץ איום גדול על קיומן". לדבריו, אלה משקרות באחרונה לגורמים בשוק התקשורת לגבי מצבו האמיתי של הערוץ כדי לקדם אינטרסים שלהן.

בערוץ 10 מבהירים כי בעלי המניות, ובראשם רון לאודר, הודיעו במפורש כי "ימשיכו לתמוך בערוץ ולהשקיע בו מיד עם התקבלותו של הסדר תשלומים שיאפשר קבלת רישיון שידורים".

בערוץ מעריכים כי עד סוף 2014 יצטרכו הבעלים להשקיע כ-100 מיליון שקל, לא כולל החובות למדינה, כדי להביא את הערוץ למצב מאוזן.

לדברי גורם בכיר בערוץ, "לאודר הצהיר מספר פעמים כי הוא יעביר את הסכום הזה בעצמו או יחד עם משקיע נוסף, וזאת בהנחה שערוץ 10 יתחיל לשדר ברישיון בתחילת 2013".

במקביל, גוברות הקריאות הציבוריות לממשלה לפעול להצלת ערוץ 10. איגודי היוצרים בטלוויזיה ובקולנוע הוציאו היום גילוי דעת, ובו כתבו כי הם "מתנגדים בתוקף לסגירת ערוץ 10 וקוראים לכל הגורמים המעורבים בדבר - מצד אחד בעלי הערוץ ומצד שני ראש הממשלה, שר האוצר ושר התקשורת - לנקוט בצעדים הנחוצים כדי למנוע את החשכת המסך".

היוצרים מוחים על כך שאי-הצלת הערוץ תביא ל"מונופול של ערוץ מסחרי אחד, בתוספת ערוץ ציבורי שבקושי מתפקד. זוהי סכנה חמורה לחופש הביטוי ולחופש היצירה".

בהסתדרות סירבו להתייחס לדברים.