דירקטוריון ערוץ 10 החליט לפטר מיידית 150 עובדים

ל"גלובס" נודע כי ביום ראשון שלח סגן יו"ר הדירקטוריון מייל למנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן, וביקש להכין רשימה של 150 עובדים ■ הלדמן: "מבקש מנתניהו להתערב" ■ ארגון העיתונאים: "לא מקבלים את הפיטורים; אף עובד לא ייגש לשימועים"

דירקטוריון ערוץ 10 קיבל הערב (ג') החלטה לפטר באופן מיידי 150 עובדים, בתום ישיבה סוערת במיוחד שכללה צעקות בין הנוכחים. זאת בנוסף לתוכנית קיצוצים מיידית והתאמות תקציביות, שיכללו גם "ייעול" גם בנושאים אחרים.

ל"גלובס" נודע כי ביום ראשון בלילה שלח סגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב, מייל למנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן, ובו הוא מבקש ממנו להכין רשימה שמית של 150 עובדים שתוצג בפני הדירקטוריון הערב.

למרות הצהרותיו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני היום בדסק החדשות של ערוץ 10, לפיהן הוא לא יאפשר את סגירת הערוץ, ולמרות שהנחה את העובדים שלא להתייצב לשימועים לפני פיטורים, החליט הערב דירקטוריון הערוץ על פיטורי 150 עובדים, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" בשבוע שעבר.

בתגובה להחלטת הדירקטוריון אמר מנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן: "זו החלטה כואבת שיש לה השלכה על פרנסתן של מאות משפחות. ביום שבו מתפרסמים נתוני שיא באבטלה בישראל, ההחלטה הזו כואבת שבעתיים.

"בשם עובדי ערוץ 10 ובני משפחותיהם אני שב ופונה לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ומבקש ממנו להתערב ולהנחות את שר האוצר ושר התקשורת למצוא פתרון מיידי. רק הסדר תשלומים בגיבוי הממשלה, שיאפשר לערוץ לקבל רישיון בינואר 2013, יעצור את כדור השלג".

מארגון העיתונאים ומההסתדרות נמסר בתגובה: "אמש הוכרז סכסוך עבודה. באסיפת החירום שנערכה היום הייתה הנחיה ברורה של יו"ר הסתדרות ושל ועד העובדים, שהעובדים אינם מקבלים את הפיטורים. אף עובד לא ייגש לשימועים, וכל המכתבים יוחזרו להנהלה. בכוונת העובדים להמשיך לעבוד כרגיל תוך התעלמות ממכתבי הפיטורים".