פיצה 2: ב"טראנצ'ו" תמצאו פיצה עבה מאוד אך טעימה מאוד

הכירו: פיצרייה חדשה "טראנצ'ו" בקרליבך ת"א ■ פיצה ברוטב עגבניות איטלקי אורגינל, במוצרלה של גד, וקצת בזיליקום לקישוט. זה הכול. אין תוספות.

ביני לבין שכני לקומה, דני החשמלאי, שהוא גם מטובי קומץ חבריי, עוברים תהומות בלתי ניתנים לגישור מבחינה קולינרית. דני מורכב מ-90% שווארמה וקולה ו10% סיגריות. מה שלא מפריע לו להיות האיש עם הלב הכי גדול בעולם.

מילא היה אוכל שווארמה טובה, אבל דני מכור לשווארמות מהזן הנחות ביותר. לפני כמה חודשים גיליתי לו את השווארמה של בינו, הלא הוא דוקטור שקשוקה. דני הודה שמדובר ביצירת מופת אבל אני חושד בו (ופוחד לשאול), שחזר מהר מאד לסורו בבן יהודה ואלנבי, בשווארמיות שאין להן אפילו שם.

אם צריך לבחור את העדפתו המזעזעת ביותר, לא משימה קלה, נדמה לי שהתואר יילך לחיבתו העזה לפיצות עבות מזן הפיצה ההיא משיקגו. בכל פעם שדני מציע לי להזמין פיצה ביחד לילדים, אני חייב לבדוק שהוא לא מתכוון לדבר ההוא. בדרך-כלל הוא לא מוותר ואנחנו נפרדים כידידים רעבים. לפעמים אנחנו נפגשים באמצע בין פיצת הכובע שלו ופיצת משחק הקובייה שלי ומזמינים משהו במבצע של קנה-קבל מפיצרייה אלמונית אחת שאת שמה לא אסגיר כי בדיוק שכחתי. גם אני יודע להתכלב באוכל. ועוד איך.

נאמנים למקור

לפני כמה שבועות הודיעו לי אלה שמודיעים לי, שיש פיצה חדשה בתל-אביב. משהו מיוחד. חדשני. מעדות ה"כזאת עוד לא אכלת". בדרך-כלל, אני זורק את המיילים האלה לפח הווירטואלי. לא יודע מה בדיוק קרה שם אבל איכשהו התגלגלתי לפיצרייה החדשה ההיא. זו שמכינים בה פיצה עם...ניחשתם, בצק עבה.

סיפרו שם סיפור ארוך על זה שזה בכלל מה שאוכלים במילאנו, זה ולא הפיצה הדקה שהיא כידוע נפוליטנית. יכול להיות. אבל אני שונא פיצה עם בצק עבה. כן או לא שף איטלקי שבא במיוחד מאיטליה, או אמריקה, כדי לעשות דאווינים עם המבטא השרמנטי שלו.

אבל כבר באתי אז טעמתי. בכל זאת, לא נעים.

והנה, הפתעה מרעישה. מדובר במשהו טעים למדי. במיוחד אם אתה ילד. ואני לא מזלזל. ממש לא. יש לי ילדים. הם אוהבים פיצות דקות. אבל הילדים של דני למשל, ומן הסתם עוד לא מעט ילדים אחרים, כנראה אוהבים את זה. אחרת הדבר ההוא משיקגו היה כבר מזמן הולך בדרך כל בשר ובצק ונעלם מחיינו כמו לא מעט רשתות אמריקניות אחרות. ישראלים לא תמיד פראיירים באוכל.

פיצה טראנצ'ו מצוידת, אם כן, באחלה תנור עצים אמיתי, וגם אחלה סיפור על התפחות חוזרות ונשנות של הבצק, כאלה שהופכות אותו לאוורירי (מה שנכון למדי), על אף עוביו המפחיד, ברוטב עגבניות איטלקי אורגינל, במוצרלה של גד, וקצת בזיליקום לקישוט. זה הכול. אין תוספות. יש ביצים. ליזם. פיצה עבה בלי תוספות. לא בטוח שאחזור לכאן, אני עדיין אוהב פיצה דקה, מה לעשות, אבל אני נאלץ להודות שבשביל פיצה עבה היא טעימה.

מחירים: מרובע פיצה (לא משולש) - 25 שקל.

טראנצ'ו: קרליבך 25, תל-אביב. 03-5358944. א'-ה' 12:00-04:00, ו'-שבת 12:00--06:00