השופטת ברכה אופיר-תום על פרשת אולמרט-טלנסקי: "שחיתות"

השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, שהרשיעה את השר לשעבר הירשזון: "העליון אמר שעל מעטפות כסף שמקבל איש ציבור בסתר יש דגל אדום. למה אולמרט לא דיווח?" ■ עו"ד דן שיינמן, שמשרדו מייצג את אולמרט: "עוול נורא להגיד זאת"

שופטת המחוזי בתל-אביב בדימוס, ברכה אופיר-תום, מבקרת את שופטי המחוזי בירושלים שדנו בתיק של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, וזיכו אותו בפרשת מעטפות הכסף ממוריס טלנסקי.

ביום עיון שנערך היום (ד') באוניברסיטת בר-אילן, הזכירה אופיר-תום - שהרשיעה בגניבה את שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון - את דברי בית המשפט העליון בנוגע למקרים שבהם איש ציבור מקבל מעטפות כסף בסתר. אופיר-תום השליכה בין התיק של הירשזון לזה של אולמרט, ורמזה כי קביעת השופטים בתיק אולמרט בנוגע ל יחסיו עם טלנסקי הייתה שגויה.

לדבריה, "העליון אמר בערעור שהגיש הירשזון כי על מעטפות כסף שמקבל איש ציבור מאדם שקשור אליו, בסתר ולא תחת עין השמש, יש דגל אדום. למה הירשזון הסתיר? למה אולמרט לא דיווח? במקרה הזה יש דגל אדום, כמו שהשופט העליון לשעבר אדמונד לוי אמר - זו שחיתות".

עו"ד דן שיינמן, שמשרדו מייצג את אולמרט בפרשת ראשונטורס, הגיב בכעס על דברי אופיר-תום: "אני מצפה משופטת לשעבר שתכבד קצת החלטה של 3 שופטים שישבו ודנו בתיק. זה עוול נורא להגיד את מה שאמרת".

השופטת השיבה: "אני מאוד מכבדת את השופטים, אבל למה אולמרט הסתיר את מעטפות הכסף? למה הוא לא דיווח על מה שהיה צריך לדווח?"

כזכור, אמש (ג') הודיעה הפרקליטות לסנגורו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, כי תערער לבית המשפט העליון הן על זיכויו של אולמרט מחלק מהאישומים נגדו, והן על גזר הדין המקל שהוטל עליו.

הודעתה הרשמית של הפרקליטות אינה בגדר הפתעה גדולה, שכן כבר לאחר מתן הכרעת הדין וגזר הדין במשפטם של אולמרט ומזכירתו לשעבר, שולה זקן, התברר כי אין מנוס מהגשת ערעור.