איפה מעוכבים 70 מ' ש' שעובדי ארקיע אמורים לקבל?

ל"גלובס" נודע כי הכסף מעוכב בקופת מועצת העובדים מכיוון שחלק מהעובדים רוצים להציע לאחים נקש הצעת רכש נגדית להצעה שהגישו אתמול הנקשים לרכישת אחזקות העובדים בחברה

70 מיליון שקל שעובדי חברת ארקיע אמורים לקבל ממכירת החברה לאחים נקש בשנת 2006, מעוכבים בקופת מועצת העובדים, כך נודע ל"גלובס". גורמים בחברה טוענים שהכסף מעוכב מכיוון שחלק מהעובדים רוצים להציע לנקשים הצעת רכש נגדית להצעה שהגישו אתמול הנקשים לרכישת אחזקות העובדים (30%) בחברה.

בשנת 2006, חברת כנפיים שבבעלות משפחת בורוביץ' מכרה את אחזקותיה בחברת ארקיע לאחים ג'ו, רפי ואבי נקש. בעקבות המכירה, עובדי ארקיע, שהחזיקו טרם המכירה 25% ממניות החברה (וכיום מחזיקים ב-30%), קיבלו לידיהם 70 מיליון שקל - חלקם היחסי מסכום המכירה הכולל.

אלא שכתוצאה מחילוקי דעות פנימיים שהתגלעו בין העובדים על אופן חלוקת הכסף לכל אחד מהם, פנו חלק מהעובדים לבית המשפט בבקשה שזה יכריע לפי איזה מפתח יחולק הכסף, שנשמר בחשבון נאמנות עד למתן פסק דין בעניין. בשבוע שעבר פסק בית המשפט המחוזי בתל אביב את מנגון החלוקה וקבע כי עם פרסום פסק הדין ישוחרר הכסף מחשבון
הנאמנות ויחולק בין העובדים על פי המפתח שקבעה.

על פי ההערכות, כל אחד מהעובדים יהיה זכאי לכ-3,000 דולר לכל שנת עבודה שעבד בחברה. ל"גלובס" נודע כי בישיבה שהתקיימה אמש (ב') בה הייתה אמורה להתקבל החלטה על אופן היישום בפועל של החלטת בית המשפט, הוחלט שלא לחלק את הכסף לפי שעה.

גורמים בחברה טוענים שאחת הסיבות העיקריות לעיכוב נובעת מרצונם של חלק מהעובדים לשמור את הכסף הזה כדי להציע לנקשים הצעת רכש נגדית לרכישה של 21% נוספים ממניות החברה על מנת להגיע לשליטה בה.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי האחים נקש הגישו לעובדי החברה הצעת רכש של כל אחזקותיהם בחברה לפי הערכת שווי כוללת של 100 מיליון שקל. סיבה נוספת לעיכוב, כך לטענת הגורמים, היא שיקולים של מס הכנסה.

מתאגיד מועצת עובדי ארקיע נמסר בתגובה כי הוא מסרב להתייחס בשלב זה לנושא.