הפרקליטות: לשחרר את ביתו של ערן מזרחי לטובת כונס הנכסים

הפרקליטות מבקשת מביהמ"ש לשחרר את חלקה בבית בסביון שבבעלות ערן מזרחי לידי כונס נכסים, כדי להקל על מצוקתם הכלכלית של הנפגעים ממעשיו

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (א') לבית משפט המחוזי בתל-אביב בקשה לשחרר את חלקה בבית המגורים בסביון שבבעלותו של ערן מזרחי, הנאשם בתיק מירמה וגניבה רחב-היקף, לידי כונס נכסים, כדי להקל על מצוקתם הכלכלית של הנפגעים ממעשי המירמה והגניבה שביצע לכאורה.

יצוין כי עם תחילת החקירה בעניינו של ערן מזרחי, ציווה בית משפט השלום בתל-אביב על הקפאת בית המגורים לטובת המדינה. במסגרת דיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה השופט ציון קאפח על מעצרו של מזרחי ונתן צו הקפאה על בית המגורים עד תום ההליכים המשפטיים.

במסגרת הליך פשיטת-רגל שמתנהל נגד ערן מזרחי בבית משפט המחוזי בתך-אביב, פנה לפרקליטות עו"ד איתן ארז, מי שמונה על-ידי בית המשפט ככונס הנכסים הזמני, בבקשה להעביר את הנכס לקופת כונס הנכסים ולהעמידו לרשות נושי החייב.

הפרקליטות, טרם הסכמתה להסיר את ההקפאה על בית המגורים, ביקשה להבטיח שהכספים שיתקבלו בתמורה למכירת הבית יגיעו בסופו של יום לנפגעים ממעשיו של מזרחי. רובם המכריע של הנושים הם גם המתלוננים בתיק הפלילי נגדו, בין היתר אנשים מבוגרים, פנסיונרים, חולים, שחלקם נשארו חסרי כל וללא קורת-גג.

נזכיר כתב האישום מגולל פרשייה רחבת היקף של הונאה. על-פי כתב האישום, מזרחי, במירמה, רכש את אמונם של כ-100 משקיעים פוטנציאלים, ביניהם בני משפחתו וחברים קרובים. הנאשם הציג את עצמו כבעלים של חברת השקעות מצליחה המתמחה בהשקעות במט"ח ובלווי תיקי לקוחות בשוק המטבעות באמצעות בנקים מובילים בשוויץ. מזרחי הבטיח ללקוחותיו תשואות גבוהות, כשבפועלף נטען, לא השקיע את כספם מעולם, אלא גנב אותו מהם לכאורה. היקף הכספים שקיבל מזרחי מהמשקיעים עומד על כ-50 מיליון שקל, כאשר מרבית הכסף נגנב לכאורה ולא חזר לידיהם של המשקיעים.

בנסיבות אלה סברה הפרקליטות כי יהיה זה צודק להיעתר לבקשתו של כונס הנכסים ולהעביר את בית המגורים היקר לקופת כונס הנכסים, במטרה להעמיד את הכסף שיתקבל תמורתו לרשות הנפגעים.

את התיק מנהלים עורכי הדין יוחאי בן-שמואל ויוסי אלון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בניהולה של עו"ד אביה אלף.