החדשות המקומיות: 180 עובדים יפוטרו ביום ראשון

העובדים שוקלים שימוש בזמן מסך כחלק מהמאבק בסגירת המהדורות המקומיות

ביום ראשון הקרוב צפויים 180 עובדי החדשות המקומיות לקבל מכתבי פיטורים, לקראת סגירת המהדורות בתחילת ינואר. זאת, לאור העיכוב באישור חוק החדשות המקומיות, שיאפשר את המשך שידורן גם ב-2013.

לטענת העובדים, ועדת השרים לענייני חקיקה הייתה אמורה להתכנס השבוע כדי לדון בחוק, שתיקונו נובע מכך שעד כה נשען תקציב החדשות על חשבון תמלוגי חברות הכבלים והלוויין, אך אלה יופסקו בסוף השנה. הוועדה לא התכנסה בסופו של דבר בשל הפריימריז בליכוד, והכינוס, אם ייצא לפועל, צפוי רק לאחר פגרת חנוכה. מהלך זה יביא לעיכוב משמעותי באישור החוק.

אתמול (ד') התכנסו עובדי החדשות המקומיות כדי לדון במצב הנוכחי ובהמשך המאבק. במכתב סיכום שיצא היום (ה') מטעם ועד העובדים, בראשות חיים הר-זהב, לכלל עובדי המהדורות, נכתב כי בכוונתם לנקוט מספר צעדים, כולל ניצול פלטפורמת השידור הטלוויזיונית.

בין היתר, מתוכנן קמפיין שבמסגרתו ישולבו במהדורות ויועלו לרשת סרטונים שבהם אמורים לקחת חלק עיתונאים שהחלו את דרכם בחדשות המקומיות, כמו מיקי חיימוביץ', אלי אילדיס ואחרים.

בנוסף, כל מהדורה תכין קליפים קצרים של תושבים שידברו על חשיבות החדשות המקומיות עבורם, וכן תעלה לרשת עצומה להחתמת ראשי רשויות, על מנת להפעיל לחץ על מניעת סגירת המהדורות.

כמו כן, מתכוונים העובדים לצאת להפגנות אזוריות ואף להצטרף להפגנות המאבק של עובדי ערוץ 10.

בישיבה אתמול העלו עובדי החדשות המקומיות, שהכריזו באחרונה על סכסוך עבודה מול המפיקה חברת קודה הפקות בבעלות רם לנדס, מספר דרישות להנהלה. דרישות אלה הן חלק ממשא-ומתן שבכוונתם לנהל, אם וכאשר יאושר החוק שבמסגרתו צפויים קיצוץ תקציבי ופיטורים של כ-30-40 עובדים.

העובדים דורשים להימנע בשלב זה מהפיטורים, מתוך כוונה ללחוץ לביטול הקיצוץ לקראת דיוני תקציב המדינה ל-2013, במסגרת הכנסת החדשה. במקביל, דורשים העובדים שקיפות מלאה של ניהול התקציב על-ידי קודה הפקות, שאיפה לחתימה על הסכם קיבוצי, החזרת שידור החדשות המקומיות לערוץ 3 בהוט וכן ניסיון לפתור מחלוקות בנוגע לפנסיה של העובדים.