בזן: המידן הופעל - והוא מייצר תזקיקים בכמות מסחרית

המידן עובד כיום על פי התכנון בתשומה של כ-25 אלף חביות ליום ■ תוצרי המידן הינם גפ"מ, נפטא, קרוסין וסולר באיכות גבוהה

בזן הודיעה היום (ה') כי המידן הופעל על ידה בהצלחה, עבר את מבחן הקבלה של הפרויקט והוא מייצר תזקיקים באיכות הנדרשת ובכמות מסחרית.

נזכיר כי פרויקט המידן הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית עליה הוחלט בחברה בסוף שנת 2007. ההשקעה במתקן הינה כ-500 מיליון דולר ומהווה את החלק העיקרי מהתוכנית האסטרטגית שהושקה ב-2007 בהיקף של כ-1 מיליארד דולר. בין היתר כוללת התוכנית האסטרטגית שידרוג מתקן להדחת גופרית מסולר ואקום ומתקנים אחרים אשר הרחיבו ושדרגו את כושר הזיקוק הפיצוח והיצור של מוצרי דלק ופטרוכימיה.

המידן עובד כיום על פי התכנון בתשומה של כ-25 אלף חביות ליום. תוצרי המידן הינם גפ"מ, נפטא, קרוסין וסולר באיכות גבוהה.

הפעלתו של המידן צפויה להערכת החברה לשפר את מרווח הזיקוק של החברה ובהתאם את תוצאותיה העסקיות, זאת בנוסף להרחבת והעמקת מהלכי ההתייעלות, שיפור והחיסכון עליהן הודיעה החברה לאחרונה.

מנכ"ל בזן פינחס בוכריס ציין כי "אנו שמחים על הפעלת המידן אשר מהווה נדבך חשוב במימוש האסטרטגיה העסקית של קבוצת בזן. המידן הינו מתקן מורכב מאוד, הקמתו של הפרויקט, ארכה כ-3 שנים והושקעו בו כ-500 מיליון דולרים כך שאנו רואים בהפעלתו הישג עסקי, טכנולוגי וארגוני. כניסת המידן לפעולה ושילובו בחצר בזן יאפשרו לנו לייצר תזקיקים באיכות גבוהה ומשופרת ביחס לתקנים המחמירים של איכות סביבה ולשפר את מעמדנו התחרותי בעולם. אנו מאמינים כי באמצעות המידן נוכל למקסם את פונקציית הייצור של בזן כך שתהיה לו השפעה חיובית על היעילות התפעולית ומכאן גם לשיפור תוצאותיה הפיננסיות של החברה".