מניית היום: מזנקת בכ-21% בעקבות אישור לפרויקט גדול

הפרויקט, שבנגב המערבי, הוא בין הפרויקטים הסולאריים הגדולים המתוכננים בישראל, בהיקף של 55 מגה-וואט והוכרז ע"י ממשלת ישראל כפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית

חברת אנלייט אנרגיה מקבוצת יורוקום הודיעה היום (ה'), על קבלת אישור תעריפי מרשות החשמל ל"פרויקט חלוציות" שבבעלותה. הפרויקט, שבנגב המערבי, הוא בין הפרויקטים הסולאריים הגדולים המתוכננים בישראל, בהיקף של 55 מגה-וואט שהוכרז על-ידי ממשלת ישראל כפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית.

על-פי האישור שהתקבל, התעריף למכירה לרשת של החשמל המיוצר במתקן יהיה 61.91 אגורות לקוט"ש והוא מותנה בהשלמת הסגירה הפיננסית של הפרויקט עד לחודש אפריל 2013. עלות הקמת הפרויקט מוערכת בכ-520 מיליון שקל. התקבולים ברוטו הצפויים ממכירת החשמל לחברת החשמל מוערכים בכ-1.4 מיליארד שקל, במשך 20 שנה ממועד חיבורו לרשת החשמל, ובממוצע כ-70 מיליון שקל לשנה. לפי תכנית העבודה, תהליך הקמתו יושלם בתוך כשנה וחצי עד שנתיים ממועד אישור הסגירה הפיננסית.

בתוך כך, הודיעה אנלייט בתחילת החודש על מו"מ עם קרן נוי לביצוע השקעה של עד 80 מיליון שקל בפרויקט, בנוסף להסכם עקרונות שנחתם עם בנק לאומי להעמדת החוב הבכיר לפרויקט בהיקף של 80% מעלות ההקמה הכוללת.

"פרויקט חלוציות" של אנלייט נחתם מול קבוצת ישובים בנגב המערבי הכוללת את יישובי חבל החלוציות נווה ובני נצרים ואת הישובים דקל ואוהד. גרעין ההקמה של יישובי חלוציות התבסס על מפוני גוש קטיף. לישובים החדשים, הנמצאים בתנופת גידול, הצטרפו משפחות רבות מכל הארץ. המיזם הינו פרויקט אזורי המשותף לכמה מיישובי החבל החדש, וכן לישובים ותיקים הסמוכים לחבל.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, אמר היום: "מדובר באבן דרך משמעותית ביותר בהתפתחות חברת אנלייט מאז היווסדה, אשר תחזק את מיצובה כשחקן מוביל בשוק האנרגיה המתחדשת בישראל. פרויקט החלוציות הינו המיזם הגדול ביותר בישראל בתחום הפוטו וולטאי שקיבל אישור תעריפי עד היום. הפארק הסולארי שיוקם ישתרע על שטח של 1000 דונם, ובכך יעמוד בשורה הראשונה של פארקים מסוג זה בעולם. אנלייט רואה ב"פרויקט חלוציות" יעד מרכזי בעל חשיבות כלכלית, סביבתית וחברתית, לאנלייט בפרט ולמדינת ישראל ומשק החשמל בכלל".

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה למעלה מ-130 פרויקטים, מרביתם בבעלות החברה או כחלק משותפות. החברה זכתה בעשרות מכרזים מטעם עיריות, רשויות אזוריות ומקומיות, קיבוצים, חברות מסחריות וגורמים פרטיים, להקמת מערכות לייצור חשמל מאנרגיה נקייה על גבי גגות וקרקעות.