"היתרון של פייסבוק - בפוקוס על זהות אנשים אמיתיים"

פיטר ת'יל, המשקיע הראשון ברשת החברתית ומייסד פייפאל: "אנחנו לא רוצים לברוח מהעולם שלנו וליצור עולם פיקטיבי אלא להשתמש בזהות אמיתית"

את כנס DLD נעל פיטר ת'יל, אחד האנשים המנוסים והמוערכים בסיליקון ואלי. ת'יל היה ממקימי ענקית התשלומים פייפאל והיה הראשון לזהות את הפוטנציאל של מארק צוקרברג ופייסבוק והפך למשקיע הראשון שלה. כיום הוא נחשב למשקיע מוערך, בין היתר, באמצעות הקרן Founders Fund.

ת'יל הסביר שיש קשר בין שתי החברות שכל כל מזוהות איתו. "כשהתחלנו את פייפאל היו כל מיני ניסיונות בשוק האינטרנט לייצר מטבעות וירטואליים - היה eGold, Cyber Cash ועוד כל מיני שמות. אנחנו רצינו לאפשר לאנשים להשתמש בדולרים, באירו או בכל מטבע אמיתי אחר באינטרנט. הרעיון היה לא ליצור מטבע חדש בשביל האינטרנט אלא להשתמש במטבע אמיתי בתוך האינטרנט", הסביר ת'יל.

גם במקרה של פייסבוק, אלמנט האמת שיחק תפקיד משמעותי. ב-2004, כשפייסבוק נוסדה, הזהות הווירטואלית המוכרת הייתה פיקטיבית. לא הייתה לך זהות אמיתית באינטרנט. לכן, לפייסבוק היה יתרון בעניין הזה כי הפוקוס שלה היה על אנשים אמיתיים ועל זהות אמיתית של הגולשים", אמר ת'יל. "פייסבוק התחילה בהרווארד סביב אנשים שרוצים להיות הם עצמם. אנחנו לא רוצים לברוח מהעולם שלנו וליצור עולם פיקטיבי אלא להשתמש בזהות אמיתית".