נעילה חיובית בבורסה; בריינסווי זינקה 13.5% במחזור עצום

גל העליות בוול סטריט נמשך גם בשבוע שעבר: מדד הנאסד"ק ננעל ביום שישי בשיא של כ-12 שנה ■ סלקום ירדה 2.4% ברקע הכוונה של דסק"ש למכור מניות בעשרות מיליוני שקלים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') במגמה חיובית על רקע גל העליות שנמשך גם בסוף השבוע בוול סטריט וגרם למדד הנאסד"ק לעלות לרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2000. בזירת המאקרו המקומית המשקיעים יישאו את עיניהם לעבר יום שני עם פרסום הפרוטוקלים של דיון הריבית של בנק ישראל.

שבוע המסחר האחרון התאפיין בעליות נאות במדדי המניות והאג"ח מה שהגביר את תאבונם של המשקיעים שהתבטא בגיוסים של כ-1.6 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות - עלייה של כ-20% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם. הקרנות המסורתיות רשמו בשבוע שעבר גיוסים של כ-700 מיליון שקל בהובלת קרנות אג"ח קונצרני ואג"ח כללי, ומנגד פדיונות באפיקים הסולידיים כגון: קרנות שקליות וקרנות אג"ח מדינה. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

כאמור המסחר ביום חמישי ננעל בעליות שערים כשמחזור המסחר עמד על כמיליארד שקל. מדד ת"א 25 עלה ב-0.63% וננעל על רמה של 1210.46 נקודות. למרות העלייה, המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל עדיין שומר הפסימיות שאפיינה את הסקירה השבועית שלו בשבועיים האחרונים בנוגע לעתידו של המדד.

"מדד ת"א 25 ממשיך לבנות את מגמת הירידה שלו, בהמשך להתייחסות אליו כאן בשבועיים האחרונים", כתב סגל בסקירה. "מהלך מתחת ל-1180 נקודות יחשב סימן להתחלה של תהליך ירידה מואץ. כדאי לקחת אפשרות זאת בחשבון".

בסיכום שבועי מדד המעו"ף עלה ב-2.8% ומתחילת השנה עלה ב-2.1%. מדד ת"א 100 עלה השבוע ב-3.3% ומתחילת השנה עלה ב-3.1%. בנק ישראל פרסם השבוע נתונים ראשוניים, מהם עולה כי משקיעי חוץ רכשו בינואר מניות ואג"ח ממשלתי בסך כ-300 מיליון דולר בכל אפיק, וזאת לאחר שבסיכום שנת 2012 רכשו מניות בסך כ-430 מיליון דולר ומכרו אג"ח ממשלתי בסך כ-230 מיליון דולר.

ביום שני צפוי בנק ישראל לפרסם את הפרוטוקולים של דיוני הריבית של חודש פברואר. נזכיר כי לפני שבועיים הותיר בנק ישראל את הריבית במשק על כנה ברמה של 1.75%. בהמשך השבוע, ביום שישי ליתר דיוק, תפרסם השלכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן של חודש ינואר.

נעבור לארצות הברית שם כאמור ננעל שבוע המסחר ביום שישי בעליות שערים וזאת על רקע נתוני מאקרו טובים שפורסמו ובינהם הירידה המפתיעה שנרשמה בגירעון המסחרי של המדינה בחודש דצמבר - 21%. לאחר שבשבועיים האחרונים מדד הדאו-ג'ונס וה-S&P 500 היו במוקד העיניינים לאחר ששברו שיאים, הגיע השבוע תורו של מדד הנאסד"ק שעלה ביום שישי ב-0.91% וננעל על רמה של 3194 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2000.

באירופה היו שני אירועיים מרכזיים במהלך היומיים האחרונים: הודעת הריבית של הבנק המרכזי האירופי, שנותרה ללא שינוי על רמתה הנמוכה ביותר אי-פעם - 0.75% - ופסגת מנהיגי אירופה שהחלה ביום חמישי והסתיימה ביום שישי בבריסל ובמהלכה הסכימו המנהיגים על קיצוץ בתקציב לטווח הארוך של האיחוד האירופי.

בריינסוויי זינקה במחזור עצום

חברת התרופות טבע פרסמה ביום חמישי את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה. החברה דיווחה על הכנסות של 5.2 מיליארד דולר ברבעון החולף ו-20.3 מיליארד דולר בשנה כולה. בשורה התחתונה, דיווחה טבע על רווח של 1.32 דולרים למניה לעומת צפי מוקדם בוול סטריט לרווח של 1.33 דולרים. בשנה כולה הרוויחה החברה 5.35 דולרים למניה, לעומת צפי מוקדם לרווח של 5.36 דולרים למניה ב-2012. טבע רושמת עלייה עקב פער חיובי של כ-3.5% מול ניו יורק.

שותפות מודיעין דיווחה הבוקר כי אדירה הודיעה לה כי היא תתחיל במהלך של סיום כל ההסכמים וההסדרים לקבלת שירותים, משלוח ציוד ואספקת טובין לתוכנית החיפושים ב"גבריאלה".

מניות סקטור הביומד המשיכו לרכז עניין רב. נציין את בריינסוויי , ביוקנסל , אינסוליין וביוליין .

חברת אליום מדיקל הודיעה הבוקר כי החלה בניסוי קליני פיבוטלי באירופה למערכת ה-WIRION, להגנה מפני תסחיפים הנוצרים תוך כדי פרוצדורות צנתור, במטרה לקבל אישור FDA לשימוש בצנתורים של עורק התרדמה (קרוטיד).

דסק"ש , חברת ההחזקות מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, הודיעה ביום חמישי לבורסה על כוונתה למכור כבר בימים הקרובים מניות סלקום, כור ונכסים ובנין , המוחזקות על ידה, בשווי כולל של כ-150 מיליון שקל, וזאת בעסקאות מחוץ לבורסה.

כרבע שעה לאחר מכן פרסמה חברת סלקום את התוצאות הראשוניות שלה לרבעון הרביעי של 2012 וזאת לבקשת חברת IDB. על-פי התוצאות המקדמיות, עתידות ההכנסות הרבעוניות ברבעון החולף להסתכם ב-1.37-1.39 מיליארד שקל. הרווח הנקי צפוי על-פי הערכות החברה להסתכם בטווח שבין 100 ל-115 מיליון שקל, כאשר ה-EBITDA צפוי להסתכם ב-360 עד 375 מיליון שקל.