יחימוביץ' לשטייניץ: חשוף את שומות המס של טבע

יו"ר מפלגת העבודה הגישה היום שאילתא לשר האוצר בעקבות חשיפת שיעורי המס הזעומים של טבע ■ דורשת לחשוף את שומות המס של טבע

"חשוף את שומות העבר של טבע שבמחלוקת עם המדינה, והסבר אם תקין שחברה המרוויחה 1.5 מיליארד שקל משלמת שיעור מס אפסי, בעוד ש-90% מהחברות משלמות מס ממוצע של מעל 20%", כך פנתה היום (ה') חברת הכנסת ויו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בשאילתא רשמית לשר האוצר יובל שטייניץ.

פנייתה של יחמוביץ' מגיעה בהמשך לבדיקת "גלובס" על הפרשות המס הזעומות של טבע על רווחי החברה - אשר שילמה שיעור של כ-0.3% בלבד מרווחיה אשתקד. יחימוביץ' ביקשה לכנס את ועדת הכספים כדי לדון בסוגייה, במסגרתה מרבית החברות משלמות מס מלא - לעומת "קומץ חברות אשר משלמות שיעורי מס אפסיים הפוגעים באופן שיטתי בהכנסות המדינה".

במסגרת השאילתא, דורשת יחימוביץ' לקבל מידע על הסטטוס של שומות העבר שנמצאות במחלוקת בין חברת טבע לבין רשות המסים במדינת ישראל - ולבדוק מהם הפערים הכספיים בגין שומות אלה בין עמדת המדינה לבין עמדת החברה. היא גם מבקשת לדעת מה עלה בגורל הצו לתשלום שהוציאה רשות המיסים כנגד החברה בסך 200 מיליון שקל לפני כשנה.

"זהו פער עצום וחסר פרופורציה שמצביע על העיוות שיש היום במערכת המס. תאגידי הענק שמרוויחים מיליארדים משלמים פרוטות ושברי אחוזים ואילו העסקים הקטנים והבינוניים והשכירים - את מלוא חבות המס", כתבה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה.

"איפה הכסף? ואיך מכסים גירעון של עשרות מיליארדים? משם, נתניהו, משם. לא ממע"מ על ירקות ופירות. לא מקרנות השתלמות של מורים. לא מקיצוץ קצבאות זקנה. לא מהכפשת המוני עצמאים קטנים והפיכת כולנו למלשינים קטנים בפוטנציה".