חוסר הוודאות באיטליה גרר את וול סטריט לירידות חדות

על פי ספירה חלקית של הקולות בבחירות איטליה, עולה חשש כי סילביו ברלוסקוני ירכיב את הממשלה, או שהמדינה תלך לבחירות חוזרות ■ היום לא פורסמו נתוני מאקרו ■ דריכות לקראת עדותו החצי שנתית של ברננקי בקונגרס מחר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים חדות, על רקע חוסר וודאות בנוגע לעתידה של איטליה לאור תוצאות הבחירות במדינה היום. המסחר בימים אלה מושפע גם מהדאגה הגוברת בשווקים בעקבות ה"מצוק הפיסקלי 2".

בסוף השבוע המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים שבאו לאחר יומיים של מימושים כבדים, בעקבות פרסום פרוטוקולי הריבית של ה'פד', מהם עלה כי כמה מחברי ועדת השוק הפתוח הביעו התנגדות להמשך רכישות האג"ח.

היום התנהל המסחר בעיקר בצל הדרמה בבחירות באיטליה. מנתונים אחרונים של ספירת הקולות עולה מצב בלתי אפשרי של כמעט שוויון בין סילביו ברלוסקוני, פייר לואיג'י ברסני ובפה גרילו, בשני בתי הפרלמנט - העליון והתחתון. מוקדם יותר היום, מהמדגם הראשוני, היה נראה נצחונו של ברנסי ומפלגת המרכז-שמאל בראשותו, מובטח. אולם, ככל שהשעות עוברות ואנו מתקרבים לתוצאות האמת, נראה באיטליה כי יתרונו של ברסני על ברלוסקוני זעום, מה שייצור מציאות בלתי אפשרית ליצירת ממשלה יציבה. בשווקים חוששים מעלייה של ברלוסקוני לראשות הממשלה, או מהליכה לבחירות חוזרות. (לסיפור המלא)

עושים סדר: מיהם המועמדים המרכזיים בבחירות באיטליה?

מן העבר השני של האוקיינוס, מפלס הדאגות עולה ככל שמתקרבים לרגע ההכרעה בכל הנוגע למה שזכה לכינוי "המצוק הפיסקלי 2" - שורת קיצוצים רוחביים בהיקף של כ-110 מיליארד דולר שתיכנס לתוקף באופן אוטומטי ב-1 למארס. זאת, אלא אם כן הקונגרס ימצא פתרון שידחה את שורת הגזירות. החשש הוא שהקיצוצים יובילו לפיטורים המוניים ויגרעו מהצמיחה כ-0.1%. האם המחוקקים יצליחו לגשר על הפערים ביניהם, כפי שעשו בסיבוב הקודם של המצוק הפיסקלי, ויצליחו לדחות את הקץ? נחכה ונראה.

כאמור, היום לא פורסמו נתוני מאקרו מהותיים, אך המשקיעים דרוכים לקראת עדותו החצי שנתית של יו"ר ה'פד' בן ברננקי בקונגרס שתיפתח מחר ותימשך גם ביום רביעי. המשקיעים ינסו לדלות רמזים בדבריו של ברננקי בכל הנוגע להפסקה או האטה של תוכנית רכישות האג"ח, במסגרתן הוא רוכש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף כולל של 85 מיליארד דולר.

"אם ברננקי ירמוז על הפסקת הרכישות - השווקים יצנחו"

גוגל ו-HP במוקד

גוגל ממשיכה להעמיק את החדירה שלה לתחום החומרה, לאחר שהודיעה בסוף השבוע על השקה של מחשב נייד חדש שיתחרה במקבוק-פרו של אפל. במקביל, דווח בסוף השבוע כי ענקית האינטרנט שוקלת להשיק שירות הזרמת מוזיקה.

HP פרסמה את תוצאותיה הכספיות בסוף השבוע וזינקה מאז ביותר מ-10%. בשורה העליונה דיווחה החברה על ירידה של 6% בהכנסות ברבעון האחרון לרמה של 28.4 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים לכ-27.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי הצטמקב-16% ל-1.23 מיליארד דולר, 63 סנט למניה. בנוסף, הנהלת החברה צופה רווח של 80-82 סנט למניה ברבעון הנוכחי, לעומת צפי אנליסטים ל-77 סנט.

Lowe's , ענקית הקמעונאות המשווקת מוצרים לבית, דיווחה לפני פתיחת המסחר על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2012. לפי הדוחות רווחי החברה ירדו ב-11% ל-288 מיליון דולר או 26 סנט למניה, זאת בהשוואה לרווח של 322 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות החברה הסתכמו ב-11.05 מיליארד דולר, בעוד תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 23 סנט למניה והכנסות של 10.84 מיליארד דולר. החברה הודיעה גם על תוכנית לרכישה עצמית בהיקף של 5 מיליארד דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]