מידרוג: "אסם תציג ב-2013 עלייה במכירות ושיפור ברווחיות"

מידרוג מאשרת מחדש את דירוג Aaa של אסם, באופק יציב ■ "המלצות ועדת קדמי להגברת התחרות בענף המזון הן בעלות השפעה מתונה על אסם בטווח הקצר והבינוני"

אסם תציג ב-2013 עלייה במכירות ושיפור ברווחיות, הודות להמשך התייעלות, כניסת החברה לקטגוריית תה קר על גבי פלטפורמת ההפצה הקיימת וכן עדכוני מחיר, כך מעריכים היום (א') במידרוג. כמו כן, מידרוג מאשרת מחדש את דירוג Aaa של אסם, באופק יציב.

"אסם פועלת בסביבה עסקית מאתגרת, המאופיינת בהאטה הכלכלית וכפועל יוצא - בירידה בצריכה הפרטית בארץ ובשווקים בחו"ל, בעלייה במחירי חומרי גלם ותשומות נוספות, כגון אנרגיה, וכן בלחץ מתמיד מצד הרשתות הקמעונאיות", מציינים במדירוג.

עליית מחירי חומרי הגלם צפויה להציב אתגר לרווחיות של אסם, ובמידרוג מציינים כי "במהלך שנת 2012 נמנעה החברה מלייקר את מוצריה, בהמשך לעלייה במחירי התשומות, נוכח הדי המחאה החברתית והרגולציה המתהדקת בענף המזון. עם זאת, לקראת סוף השנה חלה עליית מחירים בכל ענף המזון ואסם בתוכו.

"אנו סבורים כי המלצות ועדת קדמי להגברת התחרות בענף המזון הן בעלות השפעה מתונה על אסם בטווח הקצר והבינוני. אסם הצליחה לשמר את הרווחיות התפעולית בשנת 2012 בזכות התייעלות וצמצום הוצאות השיווק וכן הציגה שיפור ברווחיות בפעילות בחו"ל. אנו מניחים עלייה במכירות ושיפור ברווחיות בשנת 2013, הודות להמשך התייעלות, כניסת החברה לקטגוריית תה קר על גבי פלטפורמת ההפצה הקיימת וכן עדכוני מחיר".