מארץ' מדנס: המקום ששופכים בו את הכסף הגדול באמת

טורניר המכללות בכדורסל יחצה גם השנה רף של מיליארד דולר ממפרסמים - יותר מהפלייאוף של ה-NFL, ה-NBA וה-MLB

הפוטבול הוא ענף הספורט הכי פופולרי לצפייה בטלוויזיה בארה"ב (1 מכל 3 אמריקאים רואה את הסופרבול), ליגת הבייסבול מושכת הכי הרבה אוהדים למגרשים במהלך העונה (כ-70 מיליון), אבל איזו ליגה מצליחה להכניס לגופי הטלוויזיה שלה הכי הרבה כסף ממפרסמים בשלבי ההכרעה? מתברר שאפילו לא מדובר בליגה מקצוענית.

טורניר המכללות בכדורסל ("מארץ' מדנס") שמתחיל בימים אלו בארה"ב הוא טורניר ההכרעה היחיד שמצליח לחצות הכנסה של מיליארד דולר ממפרסמים בטלוויזיה. 2012 היתה הפעם הראשונה שהטורניר חצה אף הרף הזה, וגם השנה ייהנו שני הערוצים המשדרים - רשתות CBS ו-TBS מהכנסות גבוהות מעט יותר ממיליארד דולר מפרסומות וחסויות שיימכרו במהלך הטורניר לטלוויזיה ולרשתות האינטרנט. בסך הכל מתחרות במארץ' מדנס 68 קבוצות בשיטת נוק-אאוט. שיא ההכנסות נרשם במשחק הגמר, אליו נמכרו השנה פרסומות של 30 שניות במחיר של 1.4 מיליון דולר לפרסומת.

עד כמה הטורניר הזה מכניס בהשוואה לליגות האחרות בארה"ב? הפלייאוף של ה-NFL הכניס 976 מיליון דולר מפרסום בטלוויזיה, פלייאוף ה-NBA הכניס 537 מיליון דולר, ופלייאוף ליגת ה-MLB מדורג רק במקום הרביעי עם הכנסה של 354 מיליון דולר מפרסום.

טורניר המכללות בכדורסל ייצר לא מכבר את אחת מהעסקאות הגדולות בכל הזמנים בספורט האמריקאי, כאשר ב-2010 חתמו רשתות CBS ו-TBS על הסכם זכויות שידור ל-14 שנים בסכום כולל של 10.8 מיליארד דולר.