בורסות אירופה סגרו בעליות חדות לאחר נתוני המאקרו

מדד מנהלי הרכש בצרפת טיפס לשיא של 4 חודשים; המדד הכללי של היבשת התמתן מעט לרמה של 46.5 נקודות ■ הבורסות באסיה ננעלו בירידות בעקבות נתון שלילי בסין

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ג') בעליות חדות, לאחר מכרז אג"ח מוצלח של ממשלת ספרד שמוריד את התשואות על האג"ח הממשלתיות, ועל רקע נתוני הייצור הטובים שהתפרסמו בצרפת. גם המגמה החיובית בוול סטריט תרמה לעליות באירופה.

מדד מנהלי הרכש של צרפת הפתיע לטובה וטיפס לרמה של 44.1 נקודות באפריל - שיא של 4 חודשים. עם זאת המדד הגרמני איכזב וירד לרמה של 47.9 נקודות, לעומת 49 נקודות בחודש הקודם. המדד הכללי של היבשת התמתן מעט לרמה של 46.5 נקודות, לעומת האומדן הקודם שעמד על 45.9 נקודות.

מעבר לכך המשקיעים שאבו עידוד מהקריאות החוזרות ונשנות של מספר מוסדות כלכליים "לשנות כיוון" ולהפסיק את צעדי הצנע. חוזה מנואל בארוסו, נשיא המועצה האירופית אמר אתמול כי תוכניות הצנע השיגו את המטרה המרכזית שלהן וכעת הגיע הזמן להפסיקן.

קריאתו של בארוסו מגיעה לאחר שגם כלכלנים בקרן המטבע העולמית הצהירו אתמול כי יש לעודד את הצמיחה באירופה ולמתן את תוכניות הצנע. "יש לפעול בנחישות להמשך ההתאוששות הטבעית, במטרה להשיב את הכלכלה הגלובלית למסלולה", נמסר בהודעה רשמית מטעם קרן המטבע, וזאת לאחר סיכומו של כינוס האביב שקיימה הקרן בסוף השבוע האחרון.

נציין את מניית ARM שזינקה בבריטניה לאחר שיצרנית השבבים עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות שפרסמה. מנגד, מניית חברת הצמיגים מישילין ירדה לאחר שדיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון הראשון של 2013.

ירידות חדות באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ג') בירידות, על רקע אומדן ראשוני המצביע על עלייה קטנה מהצפוי בייצור בסין. המשקיעים הגיבו גם לנעילה החיובית בוול סטריט אמש, בעוד בשעה זו החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, יורד בכ-0.3% היום, וזאת לאחר שמתחילת השנה השלים עלייה של כ-6.2% על רקע התאוששות הכלכלה האמריקנית וההרחבות הכמותיות שהונהגו ביפן, במטרה להילחם בדיפלציה.

בסין, כאמור, פורסם האומדן הראשוני למדד מנהלי הרכש לחודש אפריל על ידי HSBC ו-Markit Economics, אשר הציג נתון של 50.5 נקודות - וזאת לעומת קריאה סופית של 51.6 נקודות בחודש מארס. 11 אנליסטים בסקר "בלומברג" ציפו גם כן לנתון גבוה יותר, כאשר ממוצע תחזיותיהם עמד על 51.5 נקודות.

"יכול להיות שישנה תגובת יתר לנושא בשוק", אמר שו נאם, מנהל השקעות ב-Nikko Asset Management Asia Ltd, בהתייחס לנתוני המאקרו שפורסמו בסין. "אני לא כל-כך מודאג מהמצב בסין. הממשלה בסין מציגה מדיניות גמישה המבטיחה לשמור על צמיחה יציבה. מבחינה טכנית, הערכים בשוק עדיין טובים והדוחות הכספיים מעודדים".

Agricultural Bank of China, הבנק השלישי בגודלו בסין, רשם ירידות על רקע נתוני המאקרו. גם Industrial & Commercial Bank of China ירדה במהלך המסחר.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]