נעילה יציבה בבורסה; פרטנר ירדה ב-3.9% לאחר הדוחות

חוזים חיוביים בוול סטריט ■ שמן תנסה לגייס 43 מיליון שקל ■ פרטנר דיווחה על צניחה של 79% ברווח - וגררה גם את סלקום לירידה של 1.2%

יום המסחר בבורסה באחד העם (ד') ננעל ביציבות, זאת ברקע מגמה חיובית בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. מחזור המסחר נמוך והסתכם בכ-894 מיליון שקל.

בנק ישראל היה קרוב מאוד להוריד את הריבית ב-0.5% בהחלטת הריבית המפתיעה בשבוע שעבר - אך הנגיד סטנלי פישר הכריע את הכף וקבע כי הריבית תרד ב-0.25% לעת עתה. כך עולה מהפרוטוקולים מישיבת הריבית המיוחדת שנערכה ב-12-13 במאי. החשש מהאטה בצמיחת המשק היה הגורם המרכזי להורדת הריבית ודחק הצידה את מחירי הדירות שממשיכים לעלות. מהפרוטוקולים עולה כי בבנק ישראל חוששים מהשפעת ההאטה בצמיחה הגלובלית וייסוף השקל על המשק הישראלי, ולפיכך הוחלט לנקוט בצעד החריג. (לסיפור המלא)

האם הצמיחה במשק צפויה להיעצר? פרופ' אדוארד פרסקוט, שקיבל פרס נובל לכלכלה ב-2004 , סבור שכך יהיה. פרסקוט הגיע לישראל כדי לקבל תואר דוקטור לשם כבוד מטעם חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן, והדגים בהרצאה את הפער ההולך וגדל בין התל"ג לנפש בארץ לבין התל"ג לנפש במדינות מתועשות מובילות. "אם בין השנים 1953-1973 היחס של התל"ג לנפש בישראל ביחס למדינות המפותחות צמח בהתמדה מ-33% ל-77% ביחס למדינות המובילות, הרי שבין השנים 1974 עד 2007 נרשמה ירידה מ-77% ל-70%. "לאחר 2007, בתקופת המיתון, ישראל אמנם הציגה נתונים יציבים ומעודדים יותר בהשוואה לארצות אחרות, כמו ארה"ב, אך תקופה זו הגיעה לסיומה ועל פי התחזית - הצמיחה בישראל בטווח הנראה לעין צפויה להיעצר".

ב-ATRADE מציינים כי "המדדים המקומיים סגרו את יום המסחר אמש בעליות שערים על רקע האופטימיות השוררת בזירה הבינ"ל. מדד ת"א 25 הוסיף 0.17% לערכו וסגר מעל 1230 הנקודות. היום צפויה רגיעה קלה לקראת עדותו של ברננקי מול הסנאט. יתכן כי המדד ייבחן את אזור 1240 הנקודות".

פרטנר, כלל ביטוח ונכסים ובניין פרסמו דוחות

שר האנרגיה סילבן שלום צפוי להקטין את היקף הגז הטבעי שניתן יהיה לייצא מהארץ ולהגדיל את המכסה המינימלית שאמורה להישאר במשק בכל זמן נתון כתנאי בסיסי להיתרי יצוא. כך מדווחים הבוקר ב"ידיעות אחרונות". שלום עדיין לא קיבל החלטה סופית לגבי היקף השינוי במסקנות ועדת צמח והוא צפוי לגבש החלטה בנושא בשבועות הקרובים ולהציגה לממשלה. ההחלטה תשפיע כמובן על אבנר , ישראמקו יהש , דלק קידוחים ורציו .

עונת הדוחות נמשכת והבוקר פרסמה חברת הסלולר פרטנר את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2013. בשורה התחתונה דיווחה פרטנר כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-31 מיליון שקל ( 9 מיליון דולר), ירידה של 79% בהשוואה לרווח נקי של 146 מיליון שקל ברבעון הראשון 2012. (לסיפור המלא)

כלל ביטוח דיווחה הבוקר כי הרווח הכולל לאחר מס המיוחס לבעלי המניות עמד ברבעון הראשון על כ-104 מיליון שקל לעומת כ-137 מיליון שקל אשתקד.

נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013, מהם עולה כי הרווח הנקי ירד ב-66%, ועמד על כ-72 מיליון שקל לעומת כ-211 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012. על פי החברה, הירידה נובעת מקיטון בשערוכים בארה"ב.

חברת שמן נפט וגז פרסמה היום דוח הצעת מדף במטרה לגייס עד 43 מיליון שקל ברוטו (כ-12 מיליון דולר), להבטחת צרכי החברה בביצוע קידוח "ים 3" למטרות נפט וגז שמתבצע בימים אלו כ-16 ק"מ מול חופי אשדוד. בעלי השליטה והעניין בשמן - אברהם ננקישווילי, ג'קי בן זקן וחברת Bonstar - התחייבו להגיש בקשות לרכישת מניות בהנפקה בסכום כולל של לפחות 4 מיליון דולר.

גם שותפות זרח תצא היום בהנפקה לציבור לגיוס של 9.3 מיליון שקל. השותף הכללי, חברה בשליטת חברת גוליבר אנרג'י הציבורית, והמחזיק כ-5% מהיחידות בשותפות התחייב להשקיע מיליון שקל בהנפקה במטרה להגדיל את חלקה באחזקותיה. יחידות ההשתתפות מוצעות במחיר של 11.5 אג' ובנוסף האופציות ללא תמורה. מועד המימוש של האופציות הינו סוף מארס 2014 במחיר מימוש של 13.5 אגורות. מימוש מלא של האופציות יניב גיוס נוסף של 13.7 מיליון שקל.

דלק קידוחים ואבנר הודיעו היום כי על פי הערכות ראשוניות כמות הגז הטבעי בקידוח "כריש 1" מצדיקה בחינה ואמידה של כמות המשאבים הכוללת של גז טבעי במאגר וכן ביצוע בחינה ואמידה של כמויות הגז הטבעי הניתנות להפקה כלכלית.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]