נומורה: משהו גדול קרה בשווקים; החל "המפץ הגדול"

ג'ורג' גונקלבס, אנליסט בבנק היפני נומורה: "אי-אפשר לשנות את המפץ הגדול של הפד, אלא אם אתם מאמינים במסע בזמן. החוקים השתנו; עלינו לכבד את השינוי, לקחת צעד אחורה ולשקול מחדש את הערכותינו"

ג'ורג' גונקלבס, אנליסט בבנק היפני נומורה, פרסם בסוף השבוע סקירה ללקוחות תחת הכותרת "האם המפץ הגדול של הפד הפיך?", בה התייחס לחששות הגוברים בשווקים לפיהם הפד יחל לסגת מתוכנית רכישות האג"ח בחודשים הקרובים, מה שעלול לפגוע בצמיחה הכלכלית ובראלי בשוקי המניות.

"זה היה שבוע אפי, בלשון המעטה, בעוד השווקים החלו לתמחר את השינוי בעמדת הפד", כתב גונקלבס בסקירה.

בהמשך הוסיף גונקלבס: "אי-אפשר לשנות את המפץ הגדול של הפד אלא אם אתם מאמינים במסע בזמן. החוקים השתנו, עלינו לכבד את השינוי, לקחת צעד אחורה ולשקול מחדש את הערכותינו".

גונקלבס מתכוון בעיקר לזינוק החד בתשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב, שם בא לידי ביטוי השינוי בעמדת בפד באופן הברור ביותר. תשואת האג"ח ל-10 שנים, למשל, עלתה מתחילת חודש מאי מרמה של כ-1.7% ל-2.53% ביום ו'.

החששות בשווקים מצמצום רכישות האג"ח של הפד (העומדות היום על 85 מיליארד דולר מדי חודש) עלו בתקופה האחרונה ובייחדו בשבוע שעבר לאחר פרסום החלטת הריבית בארה"ב. הסיבות הן ההסבר שסיפק הפד בדבר היחלשות השפעת רכישות האג"ח על הפעילות הכלכלית, הירידה באבטלה, הירידה בסיכונים להתאוששות הכלכלית, השמטת החשש מדפלציה וההתבטאויות של יו"ר הפד ברננקי שככל הנראה אינו מודאג מהעלייה בריביות בשוק האמריקאי.